2013. november 20-án, vagyis ma, megérkezett Zsukovszkijba, az M.M. Gromov Repülőkísérleti Intézet repülőterére a PAK-FA T-50-5-ös számú 5. prototípusa.
Az 5. generációs repülőgép a Habarovszki területen található, Jurij Gagarin nevét viselő (KnAAPO) gyártóüzem Komszomolszk-na-Amure-i repülőteréről települt át 3 közbenső leszállás beiktatásával Zsukovszkijba. Az új festéssel rendelkező példányt az a Jurij Vascsuk repülte át, aki a Szuhoj gyár repülési tesztekért felelős vezetője, Oroszország hőse, az Orosz Föderáció kiváló berepülőpilótája, továbbá nemzetközi sportrepülő is egyben.
Fotó: KnAAPO
A repülés eseménytelenül zajlott, a repülőgép hajtómüvei és minden rendszere üzemszerüen müködött. A repülési tesztekhez most megérkezett 5. példány október 28-án végezte el az első felszállását. Az immáron 5 repülőgéppel folyó repülési tesztek mellett további 2 példányt használnak földi tesztekhez. Érdekesség, hogy a már Zsukovszkijban lévő 4 repülő példányhoz csatlakozó új repülőgép az eddigiektől eltérő új festést kapott.
Fotó: Michael Polyakov
Fotó: Artyom Anikeev
Ez év januárjában került sor a Komszomolszk-na-Amure-ból Zsukovszkijba történő első PAK-FA átrepülésre, amelyet akkor Szergej Bogdan, szintén Oroszország hőse és az Orosz Föderáció kiváló berepülő pilótája a T-50-4-es példánnyal hajtott végre. A PAK-FA első prototípusa 2010. január 29-én emelkedett először a levegőbe.
A Németországban született, de osztrák származású Edgar Schmued valódi legendának számított az amerikai repülőgépgyártásban. A nevéhez fűződik a North American cég világhírű P-51-es Mustangja, majd a második világháborút követően nagyban hozzájárult a korszak egyik leghatékonyabb vadászgépének, a F-86-os Sabre-nek a kifejlesztéséhez.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.