2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Folytatódnak a kínai 5. generációs vadászrepülőgép tesztjei

JETfly  |  2014. 05. 28., 13:06

Tovább folytatódnak Kína új, J-31 típusú, 5. generációs vadászrepülőgépének repülési tesztjei, a repülőgépet gyártó Shenyang Aircraft Corporation kutatási létesítményében, amely  Kína északi részén található.

A repülőgép hossza 17 méter és 11,5 méteres szárnyfesztávolsággal rendelkezik, tehát a J-31-es körülbelül olyan méretü, mint egy F-35-ös vagyis kisebb, mint az F-22, a J-20 vagy éppen az orosz PAK-FA. A J-31-es nagyméretü modelljét F-60 típusjelzéssel állították ki a Zhuhai 2012 légi szalonon, mintegy jelezve, hogy Kína hajlandóságot mutat az új típus exportjára, ami nemzetközi vetélytársa lehet így az F-35-ösnek. A J-31-esnek a tervek szerint lesz a jövőbeli kínai repülőgép-hordozókról üzemeltethető verziója, amellyel nagymértékben fokoznák a haditengerészeti légierő képességeit. Borítékolható, hogy Pakisztán lesz a J-31 első külföldi megrendelője, amellyel az ország reményei szerint ellensúlyozná India oroszoktól beszerzendő FGFA (PAK-FA) lopakodó vadászrepülőgépeit.

J-31

A Zhuhai 2012 légi szalonon kiállított, exportra szánt F-60-as modellje

A J-31 „Gyrfalcon” repülőgépen megtalálhatóak a J-19 típuson alkalmazott technológiák, amely repülőgép a Shenyang cég kudarcot vallott 5. generációs vadászrepülőgépe (a Chengdu által gyártott J-20 típussal szemben maradt alul). A J-31-es első prototípusa 2012 ősze óta legalább 6 repülési tesztet hajtott végre és a második prototípus is összeszerelés alatt áll. Összehasonlítva a J-20-asról fellelhető információkkal, a J-31 fejlesztése kevésbé zajlik titokban. A J-31-esen a súly csökkentése érdekében lézeresen 3D nyomtatott alkatrészeket használnak nagy számban, köztük a titán szárnytartókat is. 

J-31

A J-31-es első prototípusa a levegőben

Összehasonlítva az F-35-össel a J-31-esen két darab, kisebb méretü RD-33-as hajtómüvet alkalmaznak, amely laposabb törzset eredményez, kisebb méretü belső fegyverkamrával, de javítja a repülőgép üzemanyag fogyasztását és csökkenti a káros ellenállást. Az új típus valószínüleg képes lesz majd hordozni nagyobb méretü rakétákat is, mint például a YP-12 hajó elleni rakétát, azonban csak a szárnyak alatt, amely az F-35-öshöz hasonlóan csökkenti a repülőgép lopakodó képességeit. Az orosz MiG tervezőiroda vezetője, Vlagyimir Barkovszkij elismerően nyilatkozott az új kínai vadászgépről, amely az ambíciózusan növekvő kínai repülőgépipar egyik sikeres terméke lehet.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.