Az F-35 program illetékesei szerint a repülőgép közel légiharchoz alkalmazott rendszerei közül a 25 mm-es gépágyú és az elektro-optikai célzóberendezés (EOTS) 2017-re készülhet el olyan formában, amely már megfelel a velük szemben támasztott követelményeknek.
A közelmúltban ezekkel kapcsolatban ugyanis névtelen források olyan információkat szivárogtattak ki, melyek komoly problémákról számolnak be az említett eszközök esetében, például a General Dynamics GAU-22 gépágyúja ezek szerint leghamarabb 2019-ben kerülhetne alkalmazásra. Az F-35 egyesített programirodája ezzel szemben megvédte a fejlesztéseket, és leszögezte, hogy a Block 3F szoftvercsomaggal együtt a gépágyú is müködőképessé válik. Ez a jelenlegi álláspont szerint a 2017-es pénzügyi évben valósulhat meg, az LRIP-9 alacsony intenzitású gyártási szériával egy időben.
A programiroda szerint ez nem újdonság, az üzemeltetőkkel 2005-ben egyeztették ezt az időtávot, akik jóvá is hagyták, ugyanakkor annak idején a Block 3F szoftvercsomagot még 2013-ra, az LRIP-5 széria gyártásához kalkulálták. Elismerték azt is, hogy nemrégiben a szoftvertesztelés folyamán minimális problémát fedeztek fel a gépágyú rendszerében, ennek javítása azonban tavaszra megtörténik és a tervezett menetrendet sem kell módosítani miatta.
Az EOTS-szel kapcsolatban a programiroda elmondta, hogy képes lesz képeket küldeni a földi irányítóknak a Link-16 segítségével, ugyanakkor néhány téren alulmúlja majd a jelenlegi célzókonténereket, amelyeket az F-35-ös által leváltani szándékozott repülőgépek használnak napjainkban. Ez alatt a nagyobb felbontású videókat, a nagyobb távolságú célfelderítést és azonosítást, a video data linket és az infravörös célzóberendezést értik, azonban a későbbiekben itt is történnek majd további fejlesztések.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.