2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A szíriai tapasztalatok alapján módosítják a Mi-28N-eket

A szíriai tapasztalatok alapján módosítják a Mi-28N-eket
JETfly  |  2018. 03. 08., 14:59

A Szíriában harci bevetéseken szerzett tapasztalatokat összegyűjtve több módosítást is eszközölnek a Mi-28N „Éjszakai Vadász” harci helikopteren az Orosz Helikopterek holding szakemberei.

A módosítások érintik a segédhajtóművet, az éjjellátó berendezést és a fedélzeti elektronikai berendezéseket is. „Záros határidőn belül el fogjuk végezni a kért módosításokat a Mi-28N-eken” – nyilatkozta a holding vezérigazgatója, Andrej Boginszkij.

A pilóták részéről a leggyakoribb panasz az éjjellátó berendezések minőségére volt. A gyártó elismerte a hiányosságokat, azonban arra is kitért, hogy „az üzemeltetés során egy sor rendszabály pontos betartása szükséges”. A hőkamerát is érintette a módosítás, melynek eredményeképpen sokkal élesebb, pontosabb képet tud közvetíteni a környezetről.

Valentyin Padalka tesztpilóta megerősítette, hogy a hajtóművek módosítása a gázdinamikai egyensúly fenntartása érdekében történt. A fedélzeti rakétafegyverzet indításakor felléphetnek olyan körülmények (pl. a hőmérséklet emelkedése), amelyek a hajtóművek instabil működését okozhatják.

Viktor Bondarev (a légierő korábbi főparancsnoka) tavaly novemberben még azt nyilatkozta, hogy a Mi-28N sokat javult, de még nem eleget. A leginkább szidott rendszer az elektronika volt: ahogyan azt a Szíriában harcoló személyzet mondta, se nem láttak, se nem hallottak. Az éjjellátó berendezést csak a „pilóta-halál” néven hívták. A teljesen tiszta égbolton elég volt, ha csak egy felhőfoszlány jelent meg és az éjjellátó készüléket viselő pilóták három napig vörös szemmel, félig vakon jártak – derült ki Bondarev akkori nyilatkozatából.

A Mi-28N a szárazföldi csapatok közvetlen tűztámogatására, a páncélozott ellenséges harcjárművek megsemmisítésére lett kifejlesztve. Erős páncélzattal és komoly tűzerővel rendelkezik. Szíriában éles körülmények között tesztelték a legújabb verziót, a Mi-28UB-t.

2016 áprilisában szenvedett katasztrófát egy „Éjszakai Vadász” Szíriában, a kétfős személyzet életét vesztette. A katasztrófa oka, ahogyan azt a Védelmi Minisztérium kivizsgáló bizottsága megállapította, nem az ellenséges ráhatás volt. Az éjszakai bevetés során a személyzet elvesztette a térbeli tájékozódást és az erősen szabdalt, tájékozódási pontok nélküli terepen a földnek ütközött.

Forrás: https://lenta.ru/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.