A kazanyi Gorbunov repülőgépgyár végső összeszerelő üzemegységébe vontatták át az utolsó munkálatok elvégzésére a Tu-160M2 stratégiai bombázó prototípusát.
A 804-es gyári számú repülőgép bizonyítja a kazanyi szakemberek rátermettségét és szaktudását, amellyel sikeresen modernizálták a szovjet időkből itt maradt repülő monstrumot.
Még 1992-ben leállították a stratégiai bombázók Kazanyba történő áttelepítését, azonban a gyárban addigra négy példány is maradt szétszerelve, a felújítás különböző fázisaiban. Kettőt átadtak a légierőnek 2000-ben és 2008-ban, a maradék kettő maradt tartalékként az üzemben.
Denisz Manturov ipari- és kereskedelmi miniszter 2017 februárjában jelentette be, hogy 2018-ban át fogják adni az első felújított és modernizált Tu-160-ast. Ez a repülőgép még nem lesz teljes értékű Tu-160M2-es, ám ezzel is demonstrálják a kazanyi üzem képességeit.
A távlati tervek szerint 2020-tól jelentős fejlesztéseket fognak végrehajtani, többek között a legmodernebb fedélzeti rádióelektronikát építik majd be. A hajtóműveket az új NK-32-02-esekre cserélik már most az M2-es modifikációkon. A fegyverzetet is megújítják, habár a legmodernebb rakéta, a H-BD még fejlesztés alatt áll. A tervek szerint ez a fegyver 7 000 km-es hatótávval fog bírni, amellett a sebessége is jelentősen megnő és a vezérléséről mesterséges intelligencia fog gondoskodni. (pontos adatokat nem közöltek még a szaksajtóval…)
Viktor Bondarev vezérezredes, az orosz Légi és Kozmikus Erők parancsnoka elmondta, hogy a fő csapásmérő eszköz a rakétafegyverzet lesz. Az indítás után a rakéta „önállóan” dönt a repülési profilról, a hordozó repülőgép feladata az indítási pontba történő „kiszállítás” marad.
A kazanyi gyárban a Tu-160M2-es projekt egyet jelent a szünet nélküli munkával. Tesztelni kell a túlnyomásos kabint, le kell szerelni és próbapadon bemérni a változtatható nyilazottságú szárnyakat, ellenőrizni kell a fegyvertér hermetikusságát és még egy sor fedélzeti rendszert.
Ez a munka sokat jelent abból a szempontból is, hogy kiváló lehetőséget biztosít a szakember-gárda összekovácsolására, amely a jövőt nézve nagyon fontos tényező – emelte ki Zufar Migralimov, az üzem igazgató-helyettese. A legfontosabb eredménynek azt tartja, hogy így sikerül kinevelni egy fiatal szakembergárdát, ami a jövő repülőgépiparának a záloga.
A tervek szerint a 804-es ez év októberében megkezdheti az első repülési teszteket.
Forrás: rg.ru
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.