2017. augusztus 29-én írták alá a szerződést, mely szerint a románok saját fejlesztésű kiképzőgépébe, a IAR-99TD-be a Vixen 500E radart fogják beépíteni.
A románok Állami Repülő-kutató Intézete (INCAS) fejleszti az új repülőgépeit az IAR-99 Soim (Sólyom) alapján, a craiova-i gyártó cég szakembereivel karöltve. Összességében ez lesz a „Sólyom-program” harmadik prototípusa.
Az INCAS vezérigazgatója, Catalin Nae (a név ne tévesszen meg senkit, férfiről van szó – A szerk.) szerint az IAR-99 TD projekt kiváló lehetőség egy korszerű kiképzőgép kifejlesztésére, amely alkalmas lesz nem csak tréningre, de bizonyos szintű harci alkalmazási feladatokra is.
A mostani radarbeszerzés további lehetőségeket rejt magában – akár még arra is sor kerülhet, hogy a Vixen 500E lesz a kulcsa a román IAR-99-esek további üzemben tartásának.
Jelenleg a Román Légierőben 18 darab IAR-99-es áll még szolgálatban, a legfiatalabb 16, a legidősebb 29 éves. Érdekessége a típusnak, hogy ez az egyetlen Rolls-Royce Viper hajtóművel szerelt repülőgép, amely még üzemel – az alap-hajtómű még az 50-es években lett kifejlesztve.
Forrás: FlightGlobal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.