2025. 03. 29. szombat
Auguszta
: 403 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

AERO Vodochody: L-39-es találkozó magyar részvétellel

AERO Vodochody: L-39-es találkozó magyar részvétellel
JETfly  |  2016. 09. 27., 16:09

Az AERO Vodochody AEROSPACE és partnere, az Omnipol megszervezte az L-39-est üzemeltető országok első világtalálkozóját.

Az eseményen képviseltette magát Ausztria, Banglades, Csehország, Észtország, Grúzia, Magyarország, Litvánia, Mozambik, Nigéria, Szlovákia, Thaiföld, Tunézia és Uganda – többek között ezekben az országokban üzemeltetik, illetve üzemeltették az L-39-est. Az esemény fővédnöke a Cseh Légierő volt, felszólalt az AERO Vodochody AEROSPACE és az Omnipol képviselője mellett Libor Štefánik dandártábornok, a Cseh Légierő korábbi parancsnoka is.

Giuseppe Giordo, az AERO Vodochody AEROSPACE vezérigazgatója köszöntőjében kifejezte reményét, hogy sikerül hagyományt teremteniük és létrejöhet egy olyan erős kötelék ezen nagyszerű repülőgép üzemeltetői között, amely megalapozhatja a típus további jövőjét.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)

Ennek megfelelően a konferencia nem csak a sikeres múlt eredményeiről szólt, szó esett a program jövőjéről is. A résztvevő országok megosztották üzemeltetési tapasztalataikat, de ezen kívül alkalmuk volt megismerkedni a legújabb fejlesztéssel, az L-39NG-vel. A régi L-39-est üzemeltetőknek lehetőségük van két lépcsőben átállni az NG-re: első lépésben a hajtóművet és az avionikát cserélik le a régi sárkányokban, majd az új sárkány leszállításakor teszik át a beszerelt hajtóműveket és műszereket.

Az OMNIPOL részesedése a programban 50%, ami bizonyítja a cég stratégiai szándékainak komolyságát. A siker alapja a típus kiemelkedő múltja – ez olyan alapot jelent, amelyre bátran lehet építkezni. Az OMNIPOL vezérigazgatója, Michael Hon szerint az 1971 óta legyártott közel 3 000 darab L-39-es elég indok arra, hogy felerészben beszálljon az OMNIPOL a további fejlesztésekbe.

A találkozó légi bemutatóval zárult, amely az L-39NG képességeit prezentálta. A találkozót követő hétvégén a résztvevők ott lehettek az ostravai NATO- és Cseh Légierő Napok rendezvényen, amelynek statikus bemutatóján ott volt az L-39 NG is.

L-39

Az L-39 és továbbfejlesztett változatai, az L-59, L-139 és L-159 az egyik legsikeresebb sugárhajtású kiképzőgép a világon. A világ 45 országában több, mint 3000 darab repült belőlük, további 15 országban pedig magánkézben is üzemeltetik őket. 15 műrepülő kötelék használta az L-39-est, közülük 8 még ma is aktív. A típus több, mint 5 millió repült órát mondhat magáénak több tízezer pilóta kezdte karrierjét ezzel a géppel. Méltán vált híressé nem csak kiváló repülő tulajdonságai miatt, de azért is, mert szélsőséges klimatikus viszonyok között is hibátlanul üzemeltethető.

L-39NG

Az L-39 NG a modern légierők igényeinek megfelelően kialakított gyakorlógép. Az aerodinamikai koncepció nem változott az L-39-hez képest, azonban a berendezések, a hajtómű, az avionikai rendszerek a kor kihívásainak megfelelnek. A hajtómű a legmodernebb FJ44-4M TAP Blue (Total Assurance Program) támogatással, amely garancia a kimagasló megbízhatóságra és a tervezhető, de főleg alacsony üzemeltetési költségekre. A legmodernebb avionikai eszközöknek köszönhetően kiváló alaptípus a 4. és 5. generációs vadászrepülőgépekre történő kiképzéshez. Négy felfüggesztési pontjára változatos levegő-levegő és levegő-föld fegyverzet függeszthető. A földi támogató rendszer magába foglalja a legmodernebb szimulátor-kiképző állomást is.

Forrás: AERO Vodochody

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-19 12:57:23
Az Emirates újabb hét új várost jelentett be, ahová a vadonatúj Airbus A350-es repülőgépeivel repül majd. Az Emirates A350-es repülőgépei három osztályon 312 utas számára biztosítanak helyet, beleértve 32 teljesen síkba dönthető Business Class ülést minibárral és személyre szabható világítással, 21 Prémium Turista osztályú széket, valamint 259 tágas Turista osztályú ülést.
2025-03-18 12:44:09
Együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (BGE) és a Wizz Air. A légitársaság támogatásával egyedi arculatú, a repülés világát idéző tanterem nyílt az egyetem zuglói campusán. Az ünnepélyes átadón Dr. Király Gábor, a BGE dékánja és Evgenia Ivanova, a Wizz Air toborzási, szervezetfejlesztési és kompenzációs vezetője osztotta meg gondolatait a partnerség jelentőségéről.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.