A RIA Novosztyi információi szerint alaposan feltuningolják az exportra szánt Szu-35-ösöket – a legmodernebb avionikai berendezések közé bekerült az Irbisz-E fedélzeti rádiólokációs állomás is.
Az Irbisz, ez a passzív fázicsrács technológiájú radar teljes egészében az orosz ipar terméke. Kisugárzáson az átlagos teljesítménye 5 kW, de ez növelhető 20 kW-ig. A sugárnyaláb ugyan fázisrácsvezérelt, de a nagyobb letapogatási tartomány elérése érdekében az antenna kettő darab elektro-hidraulikus motor segítségével mozgatható. A célok felderítési távolsága eléri a 400 km-t és egyidőben 30 darab légi és 4 földi cél megfigyelésére képes, ezek közül a legveszélyesebb 8 célra tud fegyverzetet irányítani.
A Szu-35-ösbe meglehetősen sok, a T-50 PAK FA-n alkalmazott technológia került. A személyzet maradt egy fő, akinek a munkáját teljesen digitalizált környezet segíti. A két fő képernyőn minden adatot képes megjeleníteni, ami a pilóta számára szükséges a navigálástól és a rendszerek kezelésén át a fegyverzeti rendszerek alkalmazásáig. Ez az első repülőeszköz, amelybe a teljes egészében orosz fejlesztésű BINSZ (Nem Inerciális Navigációs Rendszer) került. A BINSZ alkalmazásával a repülőgép a GPS vagy GLONASS műholdak vétele nélkül képes a repülés teljes ideje alatt a pontos navigációra.
A Szu-35 hasznos fegyverterhelése 8 000 kg, fegyverfelfüggesztési pontjai száma 12. Az irányított levegő-levegő és levegő-föld rakéták mellett hagyományos bombák célbajuttatására is alkalmas. Ezek típusai megegyeznek a Szu-30MK-n alkalmazottakéval, azonban a tervek között szerepel a lézervezérlésű eszközök rendszeresítése is.
Forrás: rg.ru
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.