Az “Orosz Helikopterek” legújabb többfeladatú modellje, a Mi-171E2 sikeresen befejezte az új hajtóművek és a forgószárny berendezéseinek légi próbáit. A kizárólag exportra szánt Mi-171E2-t (a Mi-171A2 helikopter exportváltozata) Mi-171E néven szállítják majd a vásárlóknak.
A nullszériás helikoptert a moszkvai Mil Helikoptergyártó Üzemben készítették, a sorozatgyártásra már az Ulan-Udenszki Légijármű Üzemben (U-UAZ) kerül sor. A Mi-171E2 a Mi-17/171 típuscsalád legújabb tagja.
A Mi-171E2 repülési jellemzői minden tekintetben jobbak az elődeinél. A kísérleti repülések során bebizonyosodott, hogy az új hajtóművekkel jobbak a teljesítménymutatók nagy magasságon történő üzemeltetéskor, megnőtt a terhelhetőség, nagyobb maximális utazósebesség érhető el, jobb lett az emelkedőképessége, jobban irányítható – ráadásul mindezt úgy sikerült elérni, hogy a zajterhelése jelentősen csökkent. A forgószárnyak teljesítménynövekedése nagyban hozzájárul a jobb manőverezőképességhez és kormányozhatósághoz, a hajtómű minden üzemmódján rendelkezik elegendő tartalékkal, főképpen nagyobb magasságokon.
A fejlesztés során fokozott figyelmet fordítottak a magashegyi üzemeltetési körülményekre, így a tesztek nem csak hazai pályán, de Kínában, Pakisztánban, Iránban és több dél-amerikai országban is folytak. A magassági teszteken kívül vizsgálták a Mi-171E2 teljesítőképességét magas hőmérsékleti viszonyok között is. A kiváló eredmények alapján a gyártó „Orosz Helikopterek” cég bízik abban, hogy a külföldi megrendelések is jelentősek lesznek.
Az Ulan-Udenszkben végzett tesztek során 45 felszállást teljesített a helikopter és ezek alatt 50 órát töltött a levegőben. A kísérleti repüléseket több, mint 100 szakember biztosította, illetve értékelte ki azok eredményeit.
A Mi-171E2 teljesen új hajtóművekkel és forgószárnyakkal rendelkezik. A VK-2500PSz-03 hajtóművet kimondottan a magashegyi üzemeltetésre tervezték, megnövelt teljesítményű és teljesen számítógép-vezérelt. A forgószárnyak kompozit anyagból készültek és a farokrotor is módosított, X-alakú lett.
A Mi-171A2 változatról társlapunkon is találhat friss híreket!
További fotókat az alábbi linken találhat!
Forrás: aviation21.ru
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.