2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Bővül a cseh C-295 flotta

Bővül a cseh C-295 flotta
JETfly  |  2020. 01. 06., 15:53

Az Airbus Defence and Space és a Cseh Légierő között megköttetett a szerződés további 2 darab C-295 közepes katonai szállítógép beszerzéséről – a költségekről nem közöltek részleteket.

A szerződés feltételei szerint a repülőgépeket 2021 első felében kell szállítani. A repülőgépek beérkezésével a Cseh Légierő C-295-es flottája hat repülőgépből fog állni. Szerződést írtak alá a korábban szállított négy C-295-ös repülőgép korszerűsítésére.

Az új rendelés az Airbus által eladott C-295-ös repülőgépek számát 214-re emelte.

A csehek még 2008-ban írták ki a tendert az új katonai szállítógépekre, mivel a meglévő An-26-osaik már kiöregedtek és felújításuk gazdaságtalan lett volna. A győztes az Airbus cég C-295-öse lett. 2009 májusában a cseh védelmi minisztérium az Omnipol céget bízta meg az üzlet lebonyolításával. A 132 millió eurós vételárért 4 darab C-295-öst kaptak a csehek – bár ez az összeg csupán 3 gépet „fedett be”, a negyedikért öt darab L-159-es sugárhajtású kiképző repülőgéppel fizetett a cseh fél.

A szállítógépek 2010-ben meg is érkeztek, ám az egyikkel folyamatosan gondok voltak – az elektronikai rendszerei folyamatosan meghibásodtak. 2012 májusában a C-295M fő hibái, ideértve a navigációs és kommunikációs rendszerekkel kapcsolatos hibákat is, megszűntek. A DAS (Defense Aviation Safety) passzív önvédelmi rendszerének problémái miatt azonban a repülőgépet nem lehetett külföldi küldetésekre használni. Ezeket a műszaki kérdéseket csak 2013-ban oldották meg. 2013. július 12-én a felek jegyzőkönyvet írtak alá a DAS rendszerek tesztelésének sikeres befejezéséről és elfogadásáról. Kompenzációként az Airbus kénytelen volt egy másik L-159T1-et visszajuttatni a Cseh Légierőhöz, valamint további alkatrész-készlet szállítását is bevállalni a C-295-hez.

2019 nyarán a cseh Védelmi Minisztérium két további C-295MW megvásárlására tett javaslatot a kormánynak, amelynek becsült költsége 2,7 milliárd korona (118,3 millió dollár). Az értékesítés magában foglalja a pótalkatrészek és a kapcsolódó berendezések szállítását is.

A Védelmi Minisztérium eredetileg 2022 utánra tervezte a repülőgépek beszerzését, ám az Airbus Defense and Space javaslatot terjesztett elő a szállítás felgyorsítására a költségek csökkentése és a kifizetések halasztása révén. A tervek szerint a kiszállítás 2020-2021 alatt fejeződik be, a kifizetés pedig 2022-2023 között történik.

Forrás: http://www.armstrade.org/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.