2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Elkezdődött a második GlobalEye repülési tesztje

Elkezdődött a második GlobalEye repülési tesztje
JETfly  |  2019. 01. 21., 15:51
Elkezdődött a második GlobalEye repülési tesztje

A svéd Saab cég 2019. január 3-án jelentette be, hogy megkezdték az új AEW&C korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgép (GlobalEye) második példányának repülési tesztjeit.

A Saab linköpingi repülőteréről a teljes külső antennákkal felszerelt repülőgép 11 órakor szállt fel és a 2 óra 54 perces repülés alatt sor került a fedélzeti rendszerek repülés közbeni ellenőrzésére és a repülőgép repülési jellemzőinek tesztelésére.

A Saab cég még 2015-ben, a Dubai Air Show-n kötött szerződést az Egyesült Arab Emírségekkel, mely szerint a GlobalEye SRSS (Swing Role Surveillance System, azaz változtatható feladatú felderítő rendszer) továbbfejlesztett Erieye radarral szerelt változatát szállítják le az Emirátusoknak. A Bombardier „Global-6000”-es repülőgép átalakításával elkészítendő két darab felderítő/rávezető komplexum bekerülési értéke 1,27 milliárd dollárra rúg. A 2017-es IDEX-2017 kiállításon módosították a szerződést és háromra növelték a darabszámot, de a végösszeg „csak” 233 millió dollárral nőtt.

2018 júniusában a Saab új megállapodást írt alá az Egyesült Arab Emírségekkel, amely előírja a megrendelt GlobalEye repülőgépek funkcionalitásának bővítését. A módosítás értéke mintegy 345 millió svéd korona volt.

A GlobalEye rendszer a Global-6000 repülőgép platformján került kiépítésre. Az első repülőgép átalakítását a Saab linköpingi üzemében, 2018. február 23-án fejezték be. A platform repülési tesztjei 2018. március 14-én kezdődtek, és jelenleg is folyamatban vannak. A rendszer földi komponensének vizsgálata már befejeződött. Számos elemző feltételezte, hogy az első repülőgépet 2018 végéig átadják az ügyfélnek, de a szállítás még nem valósult meg.

A GlobalEye a Saab repülőgépfedélzeti felderítő és légiirányító rendszerének továbbfejlesztett változata. A repülőgép egy új Erieye ER S-sávos radarral van felszerelve, amely aktív elektronikusan szkennelt antennarendszerrel rendelkezik. Az Erieye ER radar 70% -kal nagyobb felderítési távolsággal bír a kisméretű légi célok esetében és akár zavarviszonyok között is képes a cirkálórakéták felderítésére.

A GlobalEye ezen kívül rendelkezik még a Leonardo cég által gyártott SeaSpray-7500E AESA radarral, Star SAFIRE 380-HD elektro-optika/infravörös felderítő rendszerrel, valamint HES-21 rádióelektronikai harceszközzel. Ezek együttes alkalmazásával a GlobalEye egyidejűleg képes légi/földi/tengeri célok felderítésére és azokra történő célrávezetésre.

Forrás: http://armstrade.org

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.