A svéd Saab cég 2019. január 3-án jelentette be, hogy megkezdték az új AEW&C korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgép (GlobalEye) második példányának repülési tesztjeit.
A Saab linköpingi repülőteréről a teljes külső antennákkal felszerelt repülőgép 11 órakor szállt fel és a 2 óra 54 perces repülés alatt sor került a fedélzeti rendszerek repülés közbeni ellenőrzésére és a repülőgép repülési jellemzőinek tesztelésére.
A Saab cég még 2015-ben, a Dubai Air Show-n kötött szerződést az Egyesült Arab Emírségekkel, mely szerint a GlobalEye SRSS (Swing Role Surveillance System, azaz változtatható feladatú felderítő rendszer) továbbfejlesztett Erieye radarral szerelt változatát szállítják le az Emirátusoknak. A Bombardier „Global-6000”-es repülőgép átalakításával elkészítendő két darab felderítő/rávezető komplexum bekerülési értéke 1,27 milliárd dollárra rúg. A 2017-es IDEX-2017 kiállításon módosították a szerződést és háromra növelték a darabszámot, de a végösszeg „csak” 233 millió dollárral nőtt.
2018 júniusában a Saab új megállapodást írt alá az Egyesült Arab Emírségekkel, amely előírja a megrendelt GlobalEye repülőgépek funkcionalitásának bővítését. A módosítás értéke mintegy 345 millió svéd korona volt.
A GlobalEye rendszer a Global-6000 repülőgép platformján került kiépítésre. Az első repülőgép átalakítását a Saab linköpingi üzemében, 2018. február 23-án fejezték be. A platform repülési tesztjei 2018. március 14-én kezdődtek, és jelenleg is folyamatban vannak. A rendszer földi komponensének vizsgálata már befejeződött. Számos elemző feltételezte, hogy az első repülőgépet 2018 végéig átadják az ügyfélnek, de a szállítás még nem valósult meg.
A GlobalEye a Saab repülőgépfedélzeti felderítő és légiirányító rendszerének továbbfejlesztett változata. A repülőgép egy új Erieye ER S-sávos radarral van felszerelve, amely aktív elektronikusan szkennelt antennarendszerrel rendelkezik. Az Erieye ER radar 70% -kal nagyobb felderítési távolsággal bír a kisméretű légi célok esetében és akár zavarviszonyok között is képes a cirkálórakéták felderítésére.
A GlobalEye ezen kívül rendelkezik még a Leonardo cég által gyártott SeaSpray-7500E AESA radarral, Star SAFIRE 380-HD elektro-optika/infravörös felderítő rendszerrel, valamint HES-21 rádióelektronikai harceszközzel. Ezek együttes alkalmazásával a GlobalEye egyidejűleg képes légi/földi/tengeri célok felderítésére és azokra történő célrávezetésre.
Forrás: http://armstrade.org
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.