2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Érkezik az első KC-390-es a Brazil Légierőhöz

Érkezik az első KC-390-es a Brazil Légierőhöz
JETfly  |  2019. 04. 10., 14:30
Kapcsolódó
cikkek (1)
Érkezik az első KC-390-es a Brazil Légierőhöz

2019. április 2-án jelentették be, hogy a Brazil Légierő megkezdte az előkészületeket az első hazai gyártású KC-390-es tankergép fogadására, mely várhatóan júniusban érkezik.

A közvéleményt az Embraer cég képviselője tájékoztatta erről a LAAD-2019 kiállításon, illetve ismertette a gyártó távlati terveit is. A hamarosan átadandó tankert ebben az évben további egy darab fogja követni. Az első repülőgépet az 1. Szállítóezred (1 Grupo de Transporte de Tropa – 1 GTT) fogja kapni – ez a repülő alakulat 2018-ban állt fel Anápolisban. A személyzet kiképzése már folyamatban van.

A szállító-tanker repülőgép hivatalos engedélyeztetési eljárásai és berepülései egészen 2020-ig fognak tartani, de a civil hatósági engedélyt az arra illetékes Nemzeti Légügyi Hatóságtól (ANAC) már tavaly megkapta. Az idei évben sikeresen tesztelték olyan feladatkörben, mint teherdobás, deszantolás harctéri körülmények között, le- és felszállás füves repülőtérrel, valamint légi utántöltés közben is.

A Brazil Légierő és az Embraer már 2009-ben egyezséget kötött egy új fejlesztésű többfeladatú katonai szállító- és tankergép létrehozására, majd 2014-ben rendeltek is 28 darabot, melyeket tíz év alatt kell a gyárnak leszállítania. A program költségvetése eléri a 3,26 milliárd dollárt. A KC-390-esek a 60-as évek óta szolgáló C-130/KC-130-as turbólégcsavaros repülőgépeket fogják kiváltani.

Az első kísérleti KC-390-es 2015. február 3-án emelkedett a levegőbe, a második rá egy évre, 2016. április 28-án. A légierő speciális igényeire történő átalakítással 2017 decemberére végeztek. Az első tesztrepülésekre 2018 októberében került sor. Sokat hátráltatott a programon, hogy az egyes számú kísérleti gép 2018. május 5-én a földi próbák során megsérült.

A KC-390 a repülőgépek és helikopterek légi utántöltése mellett csapatok szállítására, légideszantolásra is alkalmas, de használható kutató-mentő feladatkörben, légimentőként és tűzoltó repülőgépként is. Tankerként biztosítja a légi utántöltését a Brazil Légierő szinte valamennyi repülő eszközének, így a Tiger-2-esnek, a Gripennek, az A-1A/B/M-nek, a H-36 Caracal helikoptereknek és természetesen a KC-390-es testvéreinek is.

Forrás: http://www.armstrade.org/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.