Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, 2019. február 20-án kezdetét vette az Aero India 2019 szakkiállítás, melynek keretein belül az amerikai Lockheed Martin már be is mutatta új ajánlatát Indiának. Íme az F-21.
India hosszú ideje tervezi új harci repülőgépek beszerzését, de eddig érdemi eredményt nem értek el. A több mint 10 éve indított MMRCA-program keretében hosszas huzavona után a francia Rafale-ra esett a választásuk, melyből 126 darabot szereztek volna be. A nagy üzlet végül nem jött létre, a két fél 36 darabos Rafale flotta vásárlásáról állapodott meg, melyek leszállítása várhatóan még idén megkezdődik. India a Rafale-ok mellé további gépeket szerezne be, amit természetesen a főbb gyártók sem hagynak figyelmen kívül, hiszen nem kis üzletről van szó. Az indiai vezetés a "Make in India" politikáját sem adja fel, ami azt jelenti, hogy a a vásárolt repülőgépek meghatározott százalékának helyben kell elkészülnie, azaz az indiai repülőgép-ipar jelentős állami támogatáshoz jut ezáltal.
A Lockheed Martin az Aero India 2019 szakkiállításon mutatta be az F-21 névre keresztelt típusát, mely lényegében egy kívül-belül megújult F-16-os (Block 70), melyet speciálisan az Indiai Légierő igényei szerint alakítottak ki. Amerikai részről elmondták, hogy az F-21-est a "Make in India" politikát is figyelembe véve kínálják Indiának, ami egyúttal egy modern és hosszútávú megoldás lehet a légierő számára, ráadásul kedvezően hatna az indiai-amerikai kapcsolatokra is. Hozzátették azt is, hogy az F-21-eseket a Tata Advanced Systems céggel közösen építenék meg, és kiváló ugródeszka lenne a típus az F-35-ös jövőbeni indiai rendszeresítéséhez is.
A Lockheed F-21-ese a Boeing F/A-18-asával, a Saab Gripenjével, a Dassault Aviation Rafale-jával, az Eurofighter Typhoonal és egy orosz típussal versenyez a 15 milliárd dolláros, 110 darabos indiai beszerzésért.
Az Indiai Légierő komoly gondokkal küszködik, mivel a közeljövőben repülőgép flottájának nagy része eléri az üzemeltetési felső korhatárt és ki kell vonnia őket az aktív szolgálatból: a mostani 42 harci századból csak 31 marad hadrafogható, ráadásul gyakoriak a repülőgép katasztrófák is. 2022-re ez a szám tovább csökken 23 századnyi erőre, mivel 2018-tól folyamatosan állítják le a MiG-21 és MiG-27 típusokat. Csak ebből a két típusból 180-200 darab áll rendszerben, ami 10-12 századot jelent.
Forrás: https://defence-blog.com
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.