Az Amerikai Haditengerészet feloldotta a Boeing T-45 Goshawk kiképzőgépekre elrendelt repülési tilalmat, ám bizonyos korlátozásokkal, mivel a fedélzeti oxigénellátó rendszer (Onboard Oxygen Generation System - OBOGS) vizsgálata még folytatódik.
A tilalmat április 5-én rendelték el és április 10-én hosszabbították meg. Egy héttel rá, április 17-én Mike Shoemaker ellentengernagy, a Tengerészeti Légierő parancsnoka könnyített a korlátozásokon és repülőgépek folytathatják a kiképzési repüléseket, fokozott biztonsági előírások mellett.
Shoemaker döntését széles körű konzultáció előzte meg, a kiképzést végrehajtó repülő szakemberek, műszakiak és egészségügyi szakértők bevonásával. A repülések magasságát lekorlátozták 10 000 lábban (3 000 méter), így a fedélzeti oxigéngenerátor használata még nem szükséges.
A további repüléseket módosított oxigénmaszkkal fogják végrehajtani, amely „megkerüli” a problémás OBOGS-t és ezeket mindaddig fogják használni, amíg a hibát teljes bizonyossággal be nem határolják és ki nem javítják. Az oktató repülőgépvezetők tapasztalatai alapján fogják kidolgozni a módosított maszkok használati utasítását, amellyel a repülőgépvezető-növendékek kiképzési tervének 75%-a végrehajtható lesz. A maradék kiképzési feladatokkal - melyeket nyilvánvalóan FL100 fölött kell lerepülni – meg kell várni, míg PAX River-ben (Naval Air Station Patuxent River, Maryland) rájönnek a hibajelenség okára és megbízhatóan ki tudják javítani azt.
Forrás: Jane's
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.