2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Hamarosan érkezik az első KC-390-es

Hamarosan érkezik az első KC-390-es
JETfly  |  2019. 08. 22., 13:31
Hamarosan érkezik az első KC-390-es

A legfrissebb hírek szerint 2019. szeptember 4-én érkezik meg az első KC-390-es a Brazil Légierőhöz, mely 28 példányt rendelt az Embraer új szállító-tanker repülőgépéből.

Az ünnepélyes ceremóniára várhatóan az Anapolis légibázison kerül sor: ott települ az a szállítóezred, ami a KC-390-es flottát fogja üzemeltetni. Az átadásra kerülő példány tavaly készült el, első repülésére októberben került sor, részt vett tesztrepüléseken, illetve a párizsi légiszalonon is. A Brazil Légierő 28 gépes flottája várhatóan 2024-re lesz teljes, addigra az előzetes jóslatok szerint már több külföldi megrendelője is lesz a KC-390-esnek, ráadásul az Embraer és a Boeing partnerkapcsolata is felpörgetheti majd a nemzetközi eladásokat. A gyártásban egyébként több partnerország is részt vesz: Argentína és Csehország mellett Portugália is, ez utóbbi a közelmúltban rendelt öt példányt a brazil újdonságból.

A Brazil Légierő és az Embraer már 2009-ben egyezséget kötött egy új fejlesztésű többfeladatú katonai szállító- és tankergép létrehozására, majd 2014-ben rendeltek is 28 darabot, melyeket tíz év alatt kell a gyárnak leszállítania. A program költségvetése eléri a 3,26 milliárd dollárt. A KC-390-esek a 60-as évek óta szolgáló C-130/KC-130-as turbólégcsavaros repülőgépeket fogják kiváltani.

A Pápára látogató KC-390-es (Fotó és borítókép: Lampért Gábor)

Az első kísérleti KC-390-es 2015. február 3-án emelkedett a levegőbe, a második rá egy évre, 2016. április 28-án. A légierő speciális igényeire történő átalakítással 2017 decemberére végeztek. Az első tesztrepülésekre 2018 októberében került sor. Sokat hátráltatott a programon, hogy az egyes számú kísérleti gép 2018. május 5-én a földi próbák során megsérült.

A KC-390 a repülőgépek és helikopterek légi utántöltése mellett csapatok szállítására, légideszantolásra is alkalmas, de használható kutató-mentő feladatkörben, légimentőként és tűzoltó repülőgépként is. Tankerként biztosítja a légi utántöltését a Brazil Légierő szinte valamennyi repülő eszközének, így a Tiger-2-esnek, a Gripennek, az A-1A/B/M-nek, a H-36 Caracal helikoptereknek és természetesen a KC-390-es testvéreinek is.

Magyarország is rámpás szállítógépek beszerzése előtt áll, így a KC-390-esre is figyel a magyar repülős közösség, mint lehetséges opció. A típus a közelmúltban járt Magyarországon, az MH Pápa Bázisrepülőtéren mutatkozott be, mint ahogy azt a mellékelt fotókon is láthatják Olvasóink! 

Forrás: https://www.airway1.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.