A PAO OAK voronyezsi repülőgépgyárában tapasztalt műszaki szakemberek hozzákezdtek az új fejlesztésű Il-112V katonai szállító repülőgép végső ellenőrzéséhez. A sikeres tesztek után még az év végéig sor kerülhet a típus szűzfelszállására.
A mostani munkálatok során beüzemelik a repülőgép alrendszereit, áram alá helyezik a fogyasztókat, ellenőrzik a hidraulikus rendszereket, a kabin-nyomást szabályozó rendszert, a szellőzést és a barometrikus műszereket is.
Az Il-112V az első olyan repülőgép, amelyet már teljes egészében a poszt-szovjet érában terveztek. Az alapvetően katonai szállítási feladatokra tervezett repülőgép kiváló platform civil hasznosításra is. A tervezéshez számítógépes modellezést használtak, a fedélzeti berendezések teljesen digitalizáltak, a hajtóművek a legújabb fejlesztésű TV7-117SzT típusok.
Az Il-112V a könnyű szállító kategóriába tartozik, hiszem maximális terhelhetősége mindössze 5 tonna. Az igényektől függően alkalmas nem csak terhek szállítására, de légideszant célba juttatására is.
A repülőgép képes automata üzemmódban leszállni ICAO II-es kategóriájú repterekre – ugyanakkor tábori körülmények között, füves mezőre is képes landolni kézi vezérléssel. Megépítését erősen befolyásolta az orosz-ukrán viszony, amely kihat a nagy számban üzemben tartott An-26-osok bevethetőségére – annak képességeit azonban jócskán felülmúlja az Il-112V.
Forrás: http://uacrussia.ru
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.