Az „AeroHisto” blog értesülései szerint a Líbiai Légierő újra hadrafogható állapotba hozta az egyik Szu-22UM-3K típusú vadászbombázóját.
Legalábbis ezt az információt közölte a sajtóval a Líbiai Légierő vezérkarának felelős beosztású tábornoka. A nagyjavítás közel egy évig tartott, a javítási munkák során felmerülő alkatrészhiányt nagyobb részt „kannibalizációval” orvosolták – ezt nagyban megkönnyítette, hogy elég sok példány található még a hangárokban ebből a típusból. A NATO légicsapásai megkímélték az al-Vatíjai légibázis közel tucatnyi Szu-22-ét, mivel azokat a kezdetektől kivonták a harcból, így február 9-én levegőbe emelkedett az egyik helyreállított repülőgép a megkíméltek közül.
Eközben az év első két hónapjában a Líbiai Légierő elveszített két MiG-23ML repülőgépet. A 6472-es oldalszámú január 4-én zuhant le műszaki meghibásodás miatt, a 6132-es lajstromszámú MiG-23-asból Younes Al-Dinali ezredes katapultált sikeresen, elmondása szerint szintén a technika hibásodott meg. A sort február 12-én az egyetlen megmaradt üzemképes MiG-23 UB folytatta (oldalszám 7834), a személyzet a tenger fölött katapultált és a mentőegységek sikeresen mentették ki őket a vízből. Ezek után a Líbiai Légierő eszközei: 17 darab MiG-21, egy darab Szu-22, és egy darab Mirage F1AD (bár úgy tudjuk, ez a gép pillanatnyilag nagyjavítás alatt áll).
A 7834-as MiG-23-as (Fotó: AeroHisto)
Forrás: bmpd.livejournal.com
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A szokásosnál is nagyobb vihart kavart az Azerbaijan Airlines 2024. december 25-én Bakuból Groznijba tartó 8243-as járatának katasztrófája. A gép a kazahsztáni Aktau repülőterétől nem messze zuhant le: az utolsó másodpercekről kamerafelvétel is készült. A gépen 67-en voltak - 29 személy élte túl a becsapódást.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.