A rivális Elbit Systems és Israel Aerospace Industries most összefogott, és közös munkával kialakított fejlesztési csomagot kínálnak a régi Lockheed Martin F-16A gépekhez.
Az Izraelben „Netz” névre hallgató, korai változatú F-16-osokat, amelyek 1980 óta repültek a légierőben, újabban azonban már csak leginkább agresszor szerepkörben alkalmazták, az év első felében vonták ki a szolgálatból. Most új gazdát keresnek számukra, azonban a közel 40 éves példányok vonzóbbá tételéhez szükséges volt egy modernizációs csomag kidolgozása is, hogy továbbra is megfeleljenek a kor követelményeinek.
Ezzel kapcsolatban ugyan nem hoztak több részletet nyilvánosságra, az azonban biztos, hogy Izrael rendelkezik a megfelelő szakértelemmel és tapasztalattal a munka végrehajtásához, ugyanis korábban a C/D változatú gépeiket is modernizálták a „Barak 2020” program keretei között. Ezek a strukturális megerősítés mellett új avionikát és fejlettebb harci eszközöket kaptak. A mostani modernizációról részletesebb információk minden bizonnyal csak akkor látnak majd napvilágot, ha sikerült vevőket találni a gépekre.
Forrás: FlightGlobal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.