Évtizedek óta uralkodó trend, hogy a katonai pilótaképzés középső fázisait a turbólégcsavaros repülőgépeken teljesítik a hallgatók. A Pilatus PC-21 sikere Franciaországban és Spanyolországban ráadásul már azt is megmutatta, hogy egyes országok a kadétjaikat teljes mértékben légcsavaros gépeken tervezik kiképezni.
Mivel azonban a katonai repülés meghatározó típusai egyre inkább az ötödik generációs sugárhajtóműves repülőgépek, így a légcsavaros gépek költségszintjén üzemeltethető, de mégis sugárhajtóműves, korszerű Leonardo M345 fényes jövő előtt állhat a várakozások szerint.
Mivel teljesítményben és repülési jellemzőkben jóval közelebb áll a harci gépekhez, az M345 kiváló választás lehet a pilótaképzés korábbi fázisaira. Az M345-öst követően nem számít már túl nagy ugrásnak a M346 haladó kiképzőgép, amelyen egy rövidebb fázist teljesítve a pilóták készen állhatnak egy ötödik generációs harci repülőgépre is.
A típus érettségét jól bizonyítja, hogy az első két példányt már üzembe állította az Olasz Légierő, és néhány éven belül a népszerű Frecce Tricolori is ezeken a gépeken kápráztathatja el a nagyközönséget. Az Olasz Légierő egyébként élenjár a korszerű pilótaképzési rendszerek létrehozásában és üzemeltetésében, és a jövőben nagy szerepet kap náluk az M345 is.
Egyes hírek szerint a gép következő vásárlója Kanada lehet, de várhatóan még számos ország légierejében megjelenhet a típus a jövőben.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.