2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Komoly érvágás a C-390 Millennium programnak

Komoly érvágás a C-390 Millennium programnak
JETfly  |  2020. 05. 04., 13:50
Komoly érvágás a C-390 Millennium programnak

Sikertelenül zárultak az Embraer és a Boeing vegyesvállalat létrehozásáról szóló tárgyalásai, amely nagy érvágás lehet a C-390 Millennium névre keresztelt katonai szállítórepülőgépnek is.

A cégek számára a megegyezés határideje április 24. lett volna, viszont meg nem nevezett feltételekben a két fél nem tudott megállapodni, így a „Boeing Embraer – Defense” névre hallgató vállalat (51% Embraer és 49% Boeing részesedéssel) nem jött létre.

A C-390 a tavalyi Dubai Air Show idején jött létre, amikor is a Boeing és az Embraer gyakorlatilag újrapozícionálta a KC-390-est, elhagyva a légiutántöltő képességre utaló „K”-t a típusjelzésből, a katonai szállítóképességre fókuszálva ezzel, melynek célja új vásárlók szerzése lett volna.

Az együttműködés jó lehetőséget biztosított volna a típus számára az egyébként szűkülő új gyártású katonai szállítógépek piacán, mivel a Boeingen keresztül lehetőség nyílt volna az Egyesült Államokban történő gyártásra. Ez egyrészt az USA számára (amely a katonai szállítógépek legnagyobb üzemeltetője) történő eladás lehetőségét is megnyithatta volna, továbbá az amerikai kormány keze alatt működő „Foreign Military Sales” program keretei között a típus külföldi exportja is jóval gördülékenyebbé válhatott volna. Ebben a programban az egyes országok az USA kormányával kötnek szerződést katonai eszközök vásárlásáról, aki pedig hazai gyártókat bíz meg a szerződés teljesítésével.

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália 2019 augusztusában írta alá azt a szerződést, melyben öt KC-390-es közepes katonai teherszállító repülőgépet rendeltek. Az első példány már készül, mutatjuk a fotókat.
bővebben ...

Jelen körülmények között úgy néz ki, hogy egyik opció sem tud megvalósulni, így az Embraernek új lehetőségek után kell néznie. 2019 szeptembere óta összesen két KC-390-est adtak át a Brazil Légierő részére, és további 25-re van még szerződésük. Portugália szintén kötött már egy ötgépes szerződést a típusra, ezen túl szándéknyilatkozatok vannak még a cég kezében, összesen 27 gépre Argentínától, Chilétől, Kolumbiától és Csehországtól. Magyarország is rámpás szállítógépek beszerzése előtt áll, így a C-390-esre is figyel a magyar repülős közösség, mint lehetséges opció. A típus 2019-ben járt Magyarországon, az MH Pápa Bázisrepülőtéren mutatkozott be.

Forrás: https://www.flightglobal.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.