2017. augusztus 3-án az Airbus Defence and Space vállalat leszállította az első C-295-öst (Brazíliában az SC-105 Amazonas nevet kapta), annak is a kutató-mentő (SAR) feladatkörű verzióját, a Brazil Légierő részére.
A repülőgép a Campo Grande légibázisra érkezett meg. Mint ismeretes, még 2014 áprilisában az Airbus Defence and Space vállalat szerződést kötött a Brazil Légierővel, miszerint további 3 C-295-ös szállítógépet vásárolnak, annak is a kutató-mentő feladatokra specializált változatát. Az üzlet összértéke 191,2 millió euró. A szerződés a repülőgépeken felül egy 5 évre szóló logisztikai támogatást is tartalmazott. A brazil C-295-ösök száma, amennyiben az utolsó 3. példány is átadásra kerül, 15 darabra duzzad majd, mely típust korábban a CL-X2 program keretein belül szerezték be. A most leszállított gép, elsőként az Airbus Defence and Space Sevilla-i üzemének területén mutatkozott be, még ez év június 16-án. A mostani átadást megelőzően a repülőgép részt vett a párizsi Le Bourget légiszalonon is, illetve június 28-tól, az Airbus gyári és néhány brazil pilótával a fedélzetén egy bemutatkozó körúton vett részt, 15 ország érintésével, többek között bemutatták Thaiföldön, Vietnámban, Malajziában, a Fülöp-szigeteken, Dél-Koreában, Kanadában és Mexikóban is.
Korábban, 2016 végén olyan hírek is napvilágot láttak, hogy a megrendelt 3 helyett csak 2 ilyen repülőgépet vesznek át, a döntés okáról azóta sincs információ. Vélhetően a védelmi költségek csökkentése lehet az ok. Az Airbus továbbá megerősítette, hogy a második gép később kerül átadásra, mint ahogy azt tervezték. Napjainkig a Brazil Légierő 12 darab C-295-ös (C-105A) szállítógéppel rendelkezik, melyeket még 2005-ben rendeltek meg és 2006 és 2009 között vehettek át. A repülőgépek a Manaus légibázis 1/9-es Arara repülőszázadánál és a Campo Grande légibázis 2/10 Pelican száradhoz tartoznak. Az új SC-105-ösök is a Pelican repülőszázadhoz tartoznak majd.
A repülőgépeket felszerelik elektro-optikai rendszerekkel, radarral, titkosított kommunikációs berendezésekkel és korszerű FLIR (Forward Looking, Infra Red) kamerával is. A személyzete 8 fős, 2 pilóta, 2 operátor és 4 megfigyelő. A radarnak köszönhetően a repülőgép akár a 370 kilométerre lévő célok megfigyelésre is alkalmas. A kutató-mentő verzió festésében is némileg különbözik a szállítóktól, a szárnyvégek és a törzs hátsó része feltűnő narancssárga színt kapott, utóbbit SAR (Search and Rescue) felirattal látták el.
Forrás: armstrade.org
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.