2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Lassan halad a szenegáli L-39NG program

Lassan halad a szenegáli L-39NG program
JETfly  |  2021. 04. 23., 12:28
Lassan halad a szenegáli L-39NG program

Bár már három évvel ezelőtt bejelentésre került, hogy az Aero Vodochody új L-39NG típusának első vásárlója Szenegál lesz, a hivatalos megállapodást azóta sem zárták le. 2020 januárjában csak annyit lehetett tudni, hogy 2020 márciusára várták a szerződés hatályba lépését, azonban ez a mai napig nem történt meg.

A Szenegáli Légierő jelenleg nem rendelkezik sugárhajtású repülőgéppel. Amióta a Fouga Magister típust kivonták, csupán légcsavaros gépeket üzemeltetnek, azonban az L-39NG – amelyet a brazil Super Tucano típus ellenében választottak 2018-ban – hatalmas előrelépést jelent majd. A típus alkalmas lesz az AIM-9L Sidewinder levegő-levegő rakéták alkalmazására, illetve integrálásra kerül az Elbit Systems Targo II sisakdisplay rendszer is.

Habár eredetileg 2020-ra tervezték az első gépek leszállítását, az L-39NG harci változata még mindig fejlesztés alatt van, a berepüléseket várhatóan az idei év folyamán kezdik meg. A sorozatgyártás megkezdésétől számítva várhatóan két évbe telik, mire az első gépet leszállítják.

A cseh védelmi minisztérium közlése szerint a két ország közötti tárgyalásokat a nyugat-afrikai romló biztonsági helyzet is késlelteti. A Katiba Macina nevű dzsihadista szervezet a szomszédos Maliban egyre nagyobb teret nyer magának, ami veszélyezteti Szenegál biztonságát is. Különböző missziók keretei között egyébként a cseh fegyveres erők támogatást nyújtanak a biztonság fenntartása érdekében, az L-39NG üzembe állítása pedig tovább erősítheti a kapcsolatot a két ország között.

Az L-39NG ezen a héten Szlovákiában, Szliács légibázisán mutatkozott be a légierő és a védelmi minisztérium képviselői előtt, melyről a JETfly Facebook oldalán találhatnak Olvasóink fotókat. Hasonló típusbemutatót már hazánkban is tartott a cseh Aero Vodochody 2020 novemberében.

2020. november 17-én landolt Kecskeméten, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis betonján az Aero Vodochody L-39NG típus második prototípusa, hogy a Magyar Légierő pilótái számára ismertessék a gyár szakemberei a gép képességeit.
bővebben ...

Forrás: https://www.blogbeforeflight.net/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.