A Boeing és fejlesztő partnere, a Saab sikeres próbarepülést végzett új T-X repülőgépével, amelyet kifejezetten az Amerikai Légierő igényei szerint terveztek.
Az 55 perces repülés során Steven Schmidt, a T-X vezető tesztpilótája, valamint a mögötte lévő ülésben Dan Draeger, a légierő programjainak vezető pilótája ellenőrizték a GE Aviation F404-GE-402 típusú hajtóművel szerelt gép fő tulajdonságait. Az első repülésre 2016. december 20-án került sor St. Louisban.
„A kezdetek óta ebben a csapatban dolgozom, és kifejezetten izgalmas volt elsőként oktatórepülést végezni” – mondta Schmidt. „A gép minden elvárásnak eleget tett. A tervezés kiválóan sikerült és a vezetési karakterisztika minden igényt kielégít. A pilótafülke tágas, intuitív és könnyen testre szabható, így minden kezelőszerv egyszerűen hozzáférhető.
„Sima repülés és sikeres tesztelési küldetés volt. Az egész repülés során teljes rálátásom volt a vezetőre és a környezetre az oktatóülésből, ami a gyakorlás során kritikus” tette hozzá Draeger. A repülésre mindkét pilóta a Boeing T-X rendszerét használva készült fel, amelynek része a földi oktatás és szimuláció.
A Boeing és a Saab 2016 szeptemberében mutatták be az első két T-X gépet. A második jelenleg földi tesztelés alatt áll és várhatóan 2017 elején kezdi majd meg repülési tesztprogramját.
A T-X a légierő kiöregedő T-38 flottáját váltja le. 2024-re tervezik a kezdeti bevethetőségi szint elérését.
Forrás: SAAB
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.