2024. 12. 19. csütörtök
Viola
: 410 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Már a levegőben tesztelik a Gripen új radarját

Már a levegőben tesztelik a Gripen új radarját
JETfly  |  2020. 05. 11., 14:35

Végrehajtotta első repülését a Saab X sávú, aktív fázisvezérelt (AESA) típusú radarja a 800-as oldalszámú JAS 39D Gripen fedélzetén.

A 90 perces repülésre még 2020. április 8-án került sor, melynek során a radart légi és földi célok ellen egyaránt tesztelték, az eredményekkel pedig a szakemberek elégedettek voltak. A Saab tervei szerint a tesztek további 3-4 hónapig folynak majd, melyek során körülbelül 15 további repülést terveznek.

A Saab AESA radarja ún. gallium-nitrid (GaN) technológiával készül, melynél a svéd vállalat úttörőnek számít, ugyanis a Giraffe földi és tengeri telepítésű radarok esetén már használják a technológiát, csakúgy, mint az Erieye ER S sávú radar esetén is, amely a GlobalEye korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgép fedélzetén üzemel.

2020. április 29-én újabb mérföldkövéhez érkezett a Saab GlobalEye korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgépének programja, hiszen leszállították az első példányt az Egyesült Arab Emirátusokba.
bővebben ...

Az új radar több száz adóvevő modulból épül fel, melynek mindegyike gyakorlatilag egy mini AESA radar. Az alkalmazott gallium-nitrid félvezető technológia a többi AESA radarnál használt gallium-arzenid technológiához képest jobb teljesítménnyel rendelkezik alacsonyabb energiafogyasztás és hőtermelődés mellett.

A jelenleg még egyszerűen csak „Saab AESA vadászrepülőgép radarként” ismert eszköz a GaN technológiájú radarantenna és a hagyományos PS-05/A Mk 4 (a Gripen C/D radarja) egyéb alkatrészeinek házasításából keletkezett a göteborgi egykori Ericsson gyárban, ami a Saab radarjainak tervezője és gyártója. Az eszköz földi tesztjei több mint egy évvel ezelőtt kezdődtek. A vállalat nagy reményeket fűz hozzá, ugyanis a moduláris, jól skálázható felépítés széleskörű alkalmazást tesz lehetővé. Emellett alkalmazása nyilvánvaló megoldásnak tűnik a jelenlegi Gripen C/D-k korszerűsítéséhez vagy az új gyártású gépekhez.

Ugyanakkor a jelenlegi tervek szerint egyelőre az újgenerációs Gripen E/F gépek nem kapnák meg a radart, hiszen annak fejlesztése a gallium-arzenid technológián alapuló Leonardo ES-05 Raven integrációjával történt, ugyanakkor, ha a vevő úgy kívánja, természetesen megoldható az eszköz cseréje.

Forrás: https://www.ainonline.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-11 16:45:48
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy a World Finance szaklap “Carbon Awards 2024” programjában karbonintenzitásának csökkentéséért és a fenntarthatóbb üzemelésért bevezetett gyakorlatok elismeréseként elnyerte a “Legjobb légitársaság a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért” elismerést.
2024-12-04 10:25:57
A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először magunkat kell jobban megismernünk.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.
2024. 12. 11., 23:31
A MEDEVAC (Medical Evacuation) egy egészségügyi kiürítési/evakuálási eljárás, amely során a sérült vagy beteg személyeket sürgősségi orvosi ellátásra szállítanak - gyakran helikopterrel.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.