2025. 03. 27. csütörtök
Hajnalka
: 400 Ft   : 372 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Már a levegőben tesztelik a Gripen új radarját

Már a levegőben tesztelik a Gripen új radarját
JETfly  |  2020. 05. 11., 14:35

Végrehajtotta első repülését a Saab X sávú, aktív fázisvezérelt (AESA) típusú radarja a 800-as oldalszámú JAS 39D Gripen fedélzetén.

A 90 perces repülésre még 2020. április 8-án került sor, melynek során a radart légi és földi célok ellen egyaránt tesztelték, az eredményekkel pedig a szakemberek elégedettek voltak. A Saab tervei szerint a tesztek további 3-4 hónapig folynak majd, melyek során körülbelül 15 további repülést terveznek.

A Saab AESA radarja ún. gallium-nitrid (GaN) technológiával készül, melynél a svéd vállalat úttörőnek számít, ugyanis a Giraffe földi és tengeri telepítésű radarok esetén már használják a technológiát, csakúgy, mint az Erieye ER S sávú radar esetén is, amely a GlobalEye korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgép fedélzetén üzemel.

2020. április 29-én újabb mérföldkövéhez érkezett a Saab GlobalEye korai előrejelző és légtérellenőrző repülőgépének programja, hiszen leszállították az első példányt az Egyesült Arab Emirátusokba.
bővebben ...

Az új radar több száz adóvevő modulból épül fel, melynek mindegyike gyakorlatilag egy mini AESA radar. Az alkalmazott gallium-nitrid félvezető technológia a többi AESA radarnál használt gallium-arzenid technológiához képest jobb teljesítménnyel rendelkezik alacsonyabb energiafogyasztás és hőtermelődés mellett.

A jelenleg még egyszerűen csak „Saab AESA vadászrepülőgép radarként” ismert eszköz a GaN technológiájú radarantenna és a hagyományos PS-05/A Mk 4 (a Gripen C/D radarja) egyéb alkatrészeinek házasításából keletkezett a göteborgi egykori Ericsson gyárban, ami a Saab radarjainak tervezője és gyártója. Az eszköz földi tesztjei több mint egy évvel ezelőtt kezdődtek. A vállalat nagy reményeket fűz hozzá, ugyanis a moduláris, jól skálázható felépítés széleskörű alkalmazást tesz lehetővé. Emellett alkalmazása nyilvánvaló megoldásnak tűnik a jelenlegi Gripen C/D-k korszerűsítéséhez vagy az új gyártású gépekhez.

Ugyanakkor a jelenlegi tervek szerint egyelőre az újgenerációs Gripen E/F gépek nem kapnák meg a radart, hiszen annak fejlesztése a gallium-arzenid technológián alapuló Leonardo ES-05 Raven integrációjával történt, ugyanakkor, ha a vevő úgy kívánja, természetesen megoldható az eszköz cseréje.

Forrás: https://www.ainonline.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-19 12:57:23
Az Emirates újabb hét új várost jelentett be, ahová a vadonatúj Airbus A350-es repülőgépeivel repül majd. Az Emirates A350-es repülőgépei három osztályon 312 utas számára biztosítanak helyet, beleértve 32 teljesen síkba dönthető Business Class ülést minibárral és személyre szabható világítással, 21 Prémium Turista osztályú széket, valamint 259 tágas Turista osztályú ülést.
2025-03-18 12:44:09
Együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (BGE) és a Wizz Air. A légitársaság támogatásával egyedi arculatú, a repülés világát idéző tanterem nyílt az egyetem zuglói campusán. Az ünnepélyes átadón Dr. Király Gábor, a BGE dékánja és Evgenia Ivanova, a Wizz Air toborzási, szervezetfejlesztési és kompenzációs vezetője osztotta meg gondolatait a partnerség jelentőségéről.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.