A 2018. március 6-án, Szíriában bekövetkezett An-26-os katasztrófa okát a fékszárnyak meghibásodása okozta – ezt állapította meg az eset kivizsgálásával megbízott bizottság.
A leszálláshoz készülődő személyzet kiengedte a fékszárnyakat, ám az egyik szárnyról a jelentés megállapítása szerint „leszakadt” a fékszárny. A repülőgép gyakorlatilag irányíthatatlanná vált, erősen bedőlt és „intenzíven leadta az orrát”, azaz zuhanni kezdett. A személyzet tehetetlen volt, ilyen meghibásodás esetén esélyük sem volt túlélni a katasztrófát.
A szíriai Khmeimim Légibázison bekövetkezett repülőesemény közvetlenül a leszállás előtt történt, a felszállópályától 500 méterre zuhant le az An-26-os szállítógép (RF-92955). A repülőgép fedélzetén 39 fő tartózkodott, 27 tiszt és 12 fő tiszthelyettes, illetve szerződéses katona.
A katasztrófát követően a Jaysh al-Islam terrorszervezet magára vállalta a repülőgép lelövését, ám azt egyértelműen műszaki meghibásodás okozta. A vizsgálóbizottság megkezdte a felelősök keresését. (Meglepő lenne, ha nem bukkanna fel ukrán szál - a szerk.)
Forrás: lenta.ru
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.