2025. 01. 20. hétfő
Fábián, Sebestyén
: 413 Ft   : 401 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MiG-29K után Szu-33: újabb repülőgépet vesztett az Orosz Haditengerészet

MiG-29K után Szu-33: újabb repülőgépet vesztett az Orosz Haditengerészet
JETfly  |  2016. 12. 05., 13:30

Leszállás közben a Földközi-tengerbe zuhant egy Szu-33-as. A harci repülőgép az Admiral Kuznyecov fedélzetére történő leszállás végrehajtása közben túlszaladt és a tengerbe zuhant.

  • Újabb repülőgépet vesztett az Orosz Haditengerészet, ezúttal egy Szu-33-ast
  • Az Admiral Kuznyecov fedélzetérő történő leszállás közben történt a baleset
  • Vélhetően ismét a fékezőrendszer hibásodott meg

„A Szíria légterében végrehajtott harci feladat után az Admiral Kuznyecov repülőgép-hordozó fedélzetére történő leszállás végrehajtása közben a fékezőkábel meghibásodása miatt a harci gép túlszaladt és a tengerbe zuhant”, - áll a védelmi minisztérium közleményében. A Szu-33-as pilótája katapultált, kutató-mentő helikopter emelte ki a vízből és szállította a hordozó fedélzetére. Az orosz repülőgép-hordozó vezette hadihajó csoportosulás az előzetes tervekkel összhangban tovább folytatja tevékenységét a Földközi-tengeren.

Mint ahogy arról lapunkon is beszámoltunk, az Orosz Haditengerészet a közelmúltban egy fedélzeti MiG-29-est is elvesztett hasonló körülmények között. A pilóta akkor is sikeresen katapultált. 

A Szu-33-as balesetének hírét egyébként az alábbiak szerint próbáltuk fordítani és minél több forrásból információkat gyűjteni:

A világ repüléssel foglalkozó legolvasottabb internetes magazinjai egymás után adtak hírt a legújabb orosz repülőgép-veszteségről. A „The Aviationist” blogon jelent meg először a hír, amely szerint az eset vasárnap történt, a Szu-33-as leszállása közben a fékező berendezés kötele elszakadt és az átstartoláshoz már nem volt elegendő a fedélzet hossza és a repülőgép sebessége sem. A Daily Pakistan Global szerint hétfőn történt az eset és Moszkva már adott is ki róla közleményt, nyilván csak a híres pakisztáni internetes lapnak, mert más nyoma a sajtóközleménynek nincs – legalábbis a Google nem talál orosz forrást. A hír tartalma egyébként annyiban bővült az eredetihez képest, hogy a gép szíriai bevetés után próbált meg az Admiral Kuznyecovon landolni. A következő hírportál az express.co.uk volt a sorban, ők is hivatkoznak már az orosz védelmi minisztérium sajtóközleményére, plusz információt azonban nem közölnek az esetről. Annyit azért itt már olvashatunk, hogy a pilóta jól van, senki sem sérült és az eset nem befolyásolja a szíriai műveleteket. A Daily Mail online kiadványa sem ad új információt, cserében korrektül megemlítik a The Aviationist blogot, mint eredeti hírforrást és feltételes módban beszélnek arról, hogy szíriai éles bevetésről tért volna vissza a Szu-33-as. Egy órával a The Aviationist cikke után a „Russia beyond the headlines” (meglehetősen furcsa nevű) oldal az első, amely már korrekt TASSZ-forrást is linkel a cikkében. A TASSZ hivatalos közleményében nem szerepel dátum, ez magyarázhatja az eltérő időpontokat az eset bekövetkeztét illetően. A TASSZ csupán annyit tesz a már ismert tényekhez, hogy az Admiral Kuznyecov rendületlenül folytatja a küldetését.

Az események egyértelműsítik: az orosz politikai vezetést nem zavarja a tény, hogy ócskavas-kategóriájú repülőgéphordozóval demonstrálja nagyhatalmi státuszát. Három héten belül a második nagyértékű repülőgépet dobták a tengerbe, szerencsére emberéletet nem követeltek a balesetek. A balesetek közvetlen kiváltó oka a fékezőberendezés meghibásodása – azonban jól tudjuk, hogy a repülőeseményeknek mindig jóval több oka van. A teljesség igénye nélkül, csupán néhány ezekből: a hordozó rossz műszaki állapota miatt a „fedélzetérési” sebesség jelentősen megnő, azaz a fékezőberendezés igénybevétele is jóval nagyobb lesz – erre utal a mindkét esetben bekövetkezett kötélszakadás. Ismert tény, hogy a pilóták kiképzettsége még nagyon alacsony, így komoly kockázati tényező, hogy belehajszolják őket olyan szituációkba, amelyre még nincsenek kellően felkészítve. A döntéshozó, felelős beosztású parancsnokokra erős nyomás hárul a moszkvai vezetés részéről, ez nagyban befolyásolja józan ítélőképességüket.

Az egészről egy szovjet érából származó vicc jut az eszünke: a szibériai favágó húsz év szakadatlan munka után az összes megkeresett pénzével elmegy a vlagyivosztoki kaszinóba és fölteszi azt a ruletten a feketére. Pörög a golyó és megáll a piroson. Igor Vasziljevics megrántja a vállát,–„Könnyen jött, könnyen ment” – mondja, és visszamegy fát vágni.

Úgy tűnik, vannak dolgok, amik nem változnak…

 

Forrás: www.gazeta.ru

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2025-01-17 12:23:25
Az Emirates bemutatta új egyenruháját, amely az exkluzivitást és a légitársaság luxus színvonalát tükrözi. Az új viselet kifejezetten a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren dolgozó elit csapat számára készült, amely a VIP és prémium utasok gördülékeny és személyre szabott utazási élményéért felelős.
2025-01-08 11:47:14
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.