A Boeing legfrissebb bejelentése szerint három év alatt 78 darab F/A-18E/F Block III Super Hornet átadása valósulhat meg az új modernizációs program keretein belül.
A szolgálatban lévő Block II Super Hornet-ek Block III-ra történő modernizálása a következő évtizedben fog elkezdődni – így az eddigi 6 000 repült órás élettartam 10 000 órára fog nőni. A társaság szóvivője szerint a szerződéssel minimum 395 millió dollárt sikerül megspórolni az adófizetők pénzéből.
„Ez a többéves szerződés jelentős megtakarítást jelent az adófizetők és a haditengerészet számára, miközben biztosítja a készenléthez szükséges kapacitást” - mondta Dan Gillian, az F/A-18 és az EA-18G program alelnöke.
„A többéves szerződés segít abban, hogy az F/A-18 csapata az évről évre történő szerződéshosszabbítások helyett garantáltan három év folyamatos termelést biztosítson. Segít mindkét félnek a tervezésben, és üdvözöljük a haditengerészetet, hogy megtette a megfelelő lépéseket a készenléti kihívások megoldásához. ”
A Block III-as frissítés az újabb szenzorok és szerkezeti változtatások mellett jelentősen megnöveli az adatcsere-kapacitást nem csak a többi Super Hornettel, de a Northrop Grumman E-2D Advanced Hawkeye légtérellenőrző repülőgéppel is.
A modernizálás keretében egy második generációs infravörös kereső és célzórendszert (IRST) is kap a Block III, amely lehetővé teszi az ellenséges repülőgépek észlelését és nyomon követését anélkül, hogy saját radarját használná. Az IRST nagy távolságból képes érzékelni a radar számára nehezen deríthető lopakodó repülőgépet, de egyetlen érzékelő egyetlen repülőgépen nem nyújt elegendő információt ahhoz, hogy irányított rakétát lehessen célravezetni rá.
Azonban a Block III már rendelkezni fog a Rockwell Collins Tactical Targeting Network Technology (TTNT) berendezéssel, amely segítségével két vagy több F/A-18E/F meg tudja osztani egymással az IRST adatait – így már elegendő pontossággal rendelkezik ahhoz, hogy irányított rakétát tudjon indítani a célra.
A hatótávolságát a nem ledobható, törzshöz illeszkedő üzemanyagtartályokkal (CFT) növelik meg, valamint a radar-visszaverő keresztmetszetet (RCS) is csökkentik.
Forrás: https://www.flightglobal.com
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.