Augusztus 7-én halálos baleset történt az Izraeli Légierő egyik Boeing AH-64 Apache típusú helikopterével. Az esetről készült előzetes belső vizsgálat nemrégiben készült el, amelynek hatására a helikopterek nem emelkedhetnek a levegőbe.
A balesetben a pilóta életét vesztette, a személyzet másik tagja súlyos sérüléseket szenvedett. Az esemény már a leszállási fázisban következett be, a helikopter egy gyakorló feladatot követően tért volna vissza a Ramon légibázisra. A pilóta technikai meghibásodást jelentett, és megpróbált kényszerleszállást végrehajtani, de a gép végül a földbe csapódott a repülőtér két futópályája között.
Egyes források szerint a vizsgálat a fő fókuszt a faroklégcsavar szerkezetére helyezte, amely meghibásodása olyan irányítási problémához vezethetett, melynek következtében a gép lezuhant. Ugyanakkor azt már korábban kizárták, hogy kapcsolat lenne a most szóban forgó katasztrófa és egy korábbi probléma között, amikor a farokrotor lapátjain találtak repedéseket. Ennek következtében júliusban is elrendeltek már egy rövidebb repülési tilalmat.
Jelenleg a US Army és a gyártó Boeing szakemberei is segítik a baleset körülményeinek kivizsgálását és a pontos okok feltárását.
Forrás: FlightGlobal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.