Az orosz védelmi minisztérium 35 millió rubelt irányzott elő a Posztszkriptum rendszer harci repülőgépeken történő alkalmazására. A Posztszkriptum rendszerrel nem csupán a célkörzetbe jutás, de akár a pilóta nélküli irányítás is lehetővé válik.
A projekt a következő év végéig tart, addig kell a kijelölt repülő eszközökön a szükséges átalakításokat elvégezni. Két típus fogja megkapni első lépcsőben a földi távirányítást is lehetővé rendszert, a Szu-35Sz és a Szu-27SzM3.
Az erről szóló szerződés már meg is köttetett a szükséges eszközök és irányító szoftverek kidolgozására. A jekatyerinburgi Peleng kísérleti tervezőiroda és a Kozmikus Védelmi Erők Almaz-Antej nevű cége 95K6 projektnévvel már 2011 óta dolgozik a Posztszkriptum-on – ez egy több alrendszerből álló vadászirányító rendszernek indult, amely a vadászrepülő ezredek automatizált irányítását volt hivatott ellátni.
A Posztszkriptum képes minden szükséges információt a repülőgép fedélzetére továbbítani a légi és a földi célokról, ám az információáramlás kétirányú: a földi harcállásponton is valós idejű információk jelennek meg a repülőgép tartózkodási helyéről, a rendelkezésre álló fegyverzeti javadalmazásról és az üzemanyag tartalékról. Az adatokat egyébként nem csak a légi irányító és harcvezetési pontról, de a földi radarállomásokról is képes megjeleníteni a repülőgép fedélzetén a rendszer. A földi irányítás képes módosítani a repülési útvonalon a pilóta közreműködése nélkül, sőt, akár át is tudja venni a repülőgép irányítását és azt az új célkörzetbe vezetni.
A hivatalos bejelentés szerint a modernizált Szu-27SzM3-asok a legújabb avionikai rendszert és radart is megkapják a multifunkciós képernyős kabinnal együtt. A szavaszlejkai repülőezred (Nyizsnij-novgorodi körzet, hadrendi megjelölése 62632-M) kapta a feladatot, hogy a ’Posztszkriptum alkalmazásában elsőként részt vegyen.
Az első automatizált irányítási rendszerek már a 80-as években megjelentek a szovjet Légvédelmi Erőknél, ám az a rendszer nagyon messze van képességeit tekintve a maitól. Azt azért látni kell, hogy ez a rendszer nagy hasonlóságot mutat a NATO–ban szabványnak számító és már évtizedek óta használt Link-16-os rendszerhez.
Forrás: http://izvestia.ru/
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.