Egyhajtóműves vadászgép típusok esetében kulcsfontosságú a megbízható erőforrás. A Volvo Aero (jelenleg GKN Aerospace) RM12 típusú konstrukciója hosszú ideje szolgálja megbízhatóan a nemzetközi Gripen flottát.
A General Electric a Hornetek kapcsán leginkább ismerős F404-es hajtóműtípusát továbbfejlesztve jutott el a Volvo Aero az RM12-es megalkotásáig, mely alacsonyabb fenntartási költségek mellett biztosított egy, a korábbi változathoz képest erősebb és megbízhatóbb erőforrást a Draken és Viggen típusokat leváltó, 1980-as években kifejlesztett Gripen számára. Az RM12-es felépítéséről már sokszor írtunk lapunkon is, a mostani bejegyzés apropója, hogy a nemzetközi Gripen flotta már több mint 300 000 repült órát gyűjtött össze, mely idő alatt hajtóműhöz köthető baleset/katasztrófa nem történt.
A GKN Aerospace 1930 óta biztosítja a hajtóműveket a svéd haderő számára: a Gripent hadrendben tartó légierők számára az RM12-es üzemideje végéig biztosítja a támogatást a hajtóműhöz, az üzemeltetők a GKN Aerospace Trollhättan-i üzemébe szállítják karbantartásra az erőforrásokat. Robert Johannesson a GKN Aerospace kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy az üzemben egy jól kidolgozott folyamat szerint történik az RM12-es átvizsgálása, hiszen nemcsak egy adott modult vizsgálnak és javítanak, hanem minden esetben a teljes hajtóművet nézik át, így olyan eltérésekre is felfigyelhetnek, melyeket az adott légierő műszaki személyzete nem biztos, hogy észrevesz.
2017-ben újabb mérföldkövet jelentő eseményt könyvelhetett el a cég, hiszen a tesztelések során bebizonyosodott, hogy az RM12-es kiváló teljesítményt mutatott bioüzemanyaggal is, földön és levegőben egyaránt. A Gripen legújabb változatát, a Gripen E-t, már az RM12-es
utódja, az RM16-os emeli a levegőbe, a gyártásért és a terméktámogatásért szintén a GKN Aerospace felel a hajtómú élettartamának végéig. Robert Johannesson hozzátette azt is, hogy az RM12-es hajtóművekkel exportált Gripenek Svédország eddigi legsikeresebb vadászgép exportját képviselik, ennek alapján bizakodnak a jövőben, illetve az RM16-ossal szerelt Gripen E exportsikereiben.
Forrás: https://www.mynewsdesk.com/
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.