A Mi-38-as újonnan megszerzett típusengedélyének követelményei összhangban vannak mind az orosz, mind a nemzetközi hatósági követelményekkel.
2016-ban megkezdődik az új orosz közepes helikopter, a Mi-38-as sorozatgyártása és a hazai piacon történő értékesítése. Az első helikopter sárkányszerkezete már elkészült a kazanyi gyártósoron - egyébként az összes fődarab az orosz ipar terméke. 2015 végén, december 30-án került sor a típusbizonyítvány ünnepélyes átadására a moszkvai M. L. Mil Helikoptergyárban: Alekszandr Nyeragyko, a Légiszállítási Állami Ügynökség vezetője ekkor adta át a dokumentumokat Alekszandr Mihejevnek, az Orosz Helikopterek Holding vezérigazgatójának.
„Lenyűgöző munkát végzett 2015-ben a holding, melynek eredménye a mostani bizonyítvány megszerzése. Sokrétűbbé tettük a piaci kínálatot, mindezt az orosz ipari háttérre alapozva. Az év elején új könnyű helikopterekkel, az „Anszat”-tal és a Ka-226T-vel léptünk ki az orosz piacra, és az év végére már az Anszat VIP-változatára és a Mi-38-ra is megszereztük a típusbizonyítványt” – nyilatkozta Alekszandr Mihejev.
A légialkalmassághoz szükséges tesztekben két prototípus (OP-3 és OP-4) vett részt, mindkettőbe a Klimov cég TV7-117V hajtóműve került. A hajtóművek 2015 első félévében már átestek az alkalmassági vizsgálatokon. Az OP-4-es prototípus már szinte teljesen megegyezik a sorozatgyártásra szánt típussal, az abban alkalmazandó összes berendezést tartalmazza.
A Mi-38-ason alkalmazott technikai újításoknak köszönhetően az új helikopter minden tekintetben – terhelhetőség, utaslétszám, repülési teljesítmény – meghaladja a kategóriája többi típusát. Kialakításakor ügyeltek arra, hogy a hazai AP-29-es, az európai CS-29-es és az amerikai FAR-29-es szabványoknak is megfeleljen a Mi-38-as. Az IKBO-38-as fedélzeti integrált rendszernek köszönhetően, mely öt nagyméretű képernyőre közvetíti az adatokat, nagymértékben nőtt a repülésbiztonság. Az új rendszer alkalmas a helikopter automatikus vezetésére előre beprogramozott útvonalon, de a leszállás, függés is végrehajtható autonóm üzemmódon.
A Mi-38-as átmenetet képez a legendás Mi-8 és a világ legnagyobb teherszállító helikoptere, a Mi-26 között. A Mi-38-as kabinja és raktere kategóriájában a legnagyobb, mely lehetővé teszi a teherszállítást igen széles tartományban. Kiemelkedően alacsony a vibrációja, valamint már most köthető hozzá egy új világrekord: a 10 és 20 tonna közötti felszálló súlyú helikopterek kategóriában a Mi-38-asé a magassági rekord – 8600 méter.
Forrás: rostec.ru
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.