2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újabb üzemeltetője van az A330MRTT-nek

Újabb üzemeltetője van az A330MRTT-nek
JETfly  |  2019. 02. 12., 16:03

2019. január 26-án adták át hivatalosan is az Airbus Defense and Space részéről a dél-koreai megrendelőnek az első A330MRTT többfeladatú légi utántöltő és szállító repülőgépet a megrendelt négyből.

Az első tanker még 2018. november 12-én szállt le a dél-koreai Gimhae Légibázison. Az azóta eltelt időben a koreai szakemberek alaposan letesztelték, megfelel-e az általuk támasztott követelményeknek. A földi és légi személyzetek kiképzése már megtörtént, így a hazai szakemberek végezhették a teszteket. Az első repülőgép hadrendbe állítását a maradék három tanker fogja követni, a tervek szerint még 2019 év végéig (áprilisban a második, augusztusban a harmadik és decemberben az utolsó). A teljes flotta 2020-ra éri el a kívánt hadrafoghatósági szintet.

Az Airbus Defense and Space a most átadott példánnyal már hét országba adott el összesen 35 darab A330-200MRTT-t. Az Airbus Defense and Space 2015-ben győzött a Boeing és az IAI (Israel Aerospace Industries) ellen és nyerte meg az 1,34 milliárd dolláros üzletet.

Az A330MRTT fesztávolsága 60,3 méter, hossza 58,8 méter. Alkalmas 111 tonna üzemanyag szállítására – a Boeing KC-46A-osa 91 tonnát, az izraeliek MMTT-je (Multi-Mission Tanker Transport) 96 tonnát képes csak felvinni. A hatótávolsága is meghaladja a másik kettőét, 14 800 km-t képes megtenni, míg a KC-46A csak 12 200 km-t.

A dél-koreai források szerint jelenleg a teljes feltöltéssel és póttartályokkal rendelkező KF-16 vadászgép csak 10 percig képesek a Dokdo-szigetek fölött harci küldetésekre, Yondo szigeténél (Zheju-szigettől délre) pedig csak 5 perc ez az idő. Az F-15K esetében – belső és külső üzemanyagtartályokkal - ezek az időtartamok 30, illetve 20 percre nőnek. Ha az F-15K-t légi utántöltő is támogatja, akkor 90 percig végezhet feladatokat (egy tankolással) Dokdo és 80 percig Yondo felett. A jövőben az A330-200MRTT-t az Egyesült Államoktól vásárolt F-35A vadászrepülőgépek is fogják használni, a tervek szerint ezek az 5. generációs harci repülőgépek 2019 és 2021 között fognak hadrendbe állni.

Forrás: http://www.armstrade.org

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.