2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Ukrajna modernizálta az An-225-öst

Ukrajna modernizálta az An-225-öst
JETfly  |  2018. 04. 11., 15:25

A 2018. március 19-i műszercserét követően a napokban hajtotta végre első felszállását az ukránok nehéz szállító repülőgépe, az Antonov An-225 Mrija.

A felújítás keretében kicseréltek két navigációs műszert – mindkettő orosz gyártmányú volt, a tartalék műhorizont és magasságmérő helyére egy egyesített, amerikai gyártmányú műszert építettek be. A csere után nem volt szükség újbóli légialkalmassági vizsgálatokra.

A TSN tv-csatorna riportja szerint ez volt az első felszállása a típusnak, miután meg kellett javítani az egyik hajtóművét is. A kétórás próba során a repülő monstrum gond nélkül emelkedett 12 000 m-es magasságig. Dimitrij Antonov gépparancsnok szerint minden rutinszerűen ment, a berendezések az elvárásoknak megfelelően működtek.

Az immáron üzemképes repülőgép már áprilisban meg is kezdi az igazi munkát, Ázsiában fog szállítani túlméretes rakományokat – ennél több a desztinációkról nem ismert. Híradások szerint szó van az Aerospace Industry Corporation of China (AICC) céggel közösen gyártósor létrehozásáról Kínában, illetve egy második An-225 prototípust is megépítenének.

A hathajtóműves An-225-öst 1985-88 között építették a Szovjetunióban, a Buran űrsikló és a programhoz tartozó egyéb, túlméretes berendezések szállítására. A program leállítása után a kereskedelmi repülésben kamatoztatták a „szupergép” képességeit, szerte a világban szállította az extra nehéz és nagyméretű berendezéseket. Az egyetlen repülőképes An-225 jelenleg a Kijev melletti Hosztomelben található, és az Antonov Airlines üzemelteti. A repülőgép egyébként 2017-ben nem repült.

Az Antonov cég régóta dolgozik azon, hogy az általa gyártott típusokból száműzzön minden orosz berendezést – az An-225-ösön végzett munkák beleilleszkednek ebbe a sorba. 2016-ban az An-124 és 225-ösök kerékabroncsait cserélték le, az An-132D pedig már teljes egészében mentes mindentől, amit az oroszoktól kellene beszerezni. Az oroszok is hasonló taktikát követnek: ők is azon dolgoznak, hogy ne kelljen a szállítógépeikhez semmit sem az ukránoktól vásárolni, megpróbálnak minden részegységet a hazai iparra támaszkodva előállítani. A Technodinamica a közelmúltban bejelentette, hogy elindítja a Tupoljev Tu-204 utasszállító repülőgépek és az Iljusin Il-76 tehergépek alkatrészeinek gyártását.

2008. január 19. minden bizonnyal bevonul a magyar repüléstörténetbe, hiszen ezen a napon délelőtt először szállt le Ferihegyen a világ legnagyobb repülőgépe, az ukrán Antonov An-225 Mrija (azaz Álom). Az óriás teherszállító érkezését közvetlenül a leszállópálya mellett és az állóhelyen testközelből is módjában állt a JETfly munkatársainak megörökítenie. Tekintse meg a gép érkezéséről és az állóhelyen készült képekből válogatott exkluzív fotógalériánkat.
bővebben ...

Forrás: http://www.rusaviainsider.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.