A 2018. március 19-i műszercserét követően a napokban hajtotta végre első felszállását az ukránok nehéz szállító repülőgépe, az Antonov An-225 Mrija.
A felújítás keretében kicseréltek két navigációs műszert – mindkettő orosz gyártmányú volt, a tartalék műhorizont és magasságmérő helyére egy egyesített, amerikai gyártmányú műszert építettek be. A csere után nem volt szükség újbóli légialkalmassági vizsgálatokra.
A TSN tv-csatorna riportja szerint ez volt az első felszállása a típusnak, miután meg kellett javítani az egyik hajtóművét is. A kétórás próba során a repülő monstrum gond nélkül emelkedett 12 000 m-es magasságig. Dimitrij Antonov gépparancsnok szerint minden rutinszerűen ment, a berendezések az elvárásoknak megfelelően működtek.
Az immáron üzemképes repülőgép már áprilisban meg is kezdi az igazi munkát, Ázsiában fog szállítani túlméretes rakományokat – ennél több a desztinációkról nem ismert. Híradások szerint szó van az Aerospace Industry Corporation of China (AICC) céggel közösen gyártósor létrehozásáról Kínában, illetve egy második An-225 prototípust is megépítenének.
A hathajtóműves An-225-öst 1985-88 között építették a Szovjetunióban, a Buran űrsikló és a programhoz tartozó egyéb, túlméretes berendezések szállítására. A program leállítása után a kereskedelmi repülésben kamatoztatták a „szupergép” képességeit, szerte a világban szállította az extra nehéz és nagyméretű berendezéseket. Az egyetlen repülőképes An-225 jelenleg a Kijev melletti Hosztomelben található, és az Antonov Airlines üzemelteti. A repülőgép egyébként 2017-ben nem repült.
Az Antonov cég régóta dolgozik azon, hogy az általa gyártott típusokból száműzzön minden orosz berendezést – az An-225-ösön végzett munkák beleilleszkednek ebbe a sorba. 2016-ban az An-124 és 225-ösök kerékabroncsait cserélték le, az An-132D pedig már teljes egészében mentes mindentől, amit az oroszoktól kellene beszerezni. Az oroszok is hasonló taktikát követnek: ők is azon dolgoznak, hogy ne kelljen a szállítógépeikhez semmit sem az ukránoktól vásárolni, megpróbálnak minden részegységet a hazai iparra támaszkodva előállítani. A Technodinamica a közelmúltban bejelentette, hogy elindítja a Tupoljev Tu-204 utasszállító repülőgépek és az Iljusin Il-76 tehergépek alkatrészeinek gyártását.
Forrás: http://www.rusaviainsider.com
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.