2025. 03. 11. kedd
Szilárd
: 399 Ft   : 368 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése

Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése
JETfly  |  2022. 12. 15., 10:59
Utolsó fázisához érkezett az L-39NG összeszerelése

Újabb mérföldkőhöz érkezett az L-39NG projekt: az Aero gyártósorán lezajlott az első sorozatgyártású L-39NG törzsének és szárnyának összeszerelése. Fontos lépés ez a szériagyártású L-39NG első repülése felé, amelyre várhatóan ez év végén kerül sor.

"A törzs és a szárny összeszerelése jelentős esemény a repülőgépgyártásban, mivel ennek a lépésnek a befejezése a gyártást a végső összeszerelésig, majd a repülési tesztelésig viszi. Ez azt jelenti, hogy az első sorozatgyártású L-39NG-t még az év vége előtt tesztelhetjük a levegőben is. Nagyon hálás vagyok alkalmazottjainknak a hatalmas erőfeszítéseikért, ügyfeleinknek pedig a bizalmukért” – nyilatkozta Viktor Sotona, az Aero Vodochody elnök-vezérigazgatója.

Az L-39NG törzsét a szárnytól külön szerelik össze. A két részt ezután szerelik egybe, és így a repülőgép készen áll a légi tesztelésre. Az összes rendszer helyes összekapcsolása a gyártási ciklus egyik legfontosabb feladata. A repülőgép számos berendezést tartalmaz, beleértve a csöveket, rudakat és összesen 8 500 méter elektromos rendszerkábelt, amelyek biztosítják a repülőgép rendszereinek működését, mint például a hidraulikus és elektromos rendszerek, a kormányzásszervek, az üzemanyag-, levegő-, és oxigénrendszerek, a légkondicionálás és a futómű és fékszárnyak működését. A törzs és a szárny összeszerelése során kapcsolódnak össze a törzsben és a szárnyban lévő rendszerek. A gép így nemcsak egy repülőgép formáját ölti fel, hanem felszállásra is készen áll.

Az L-39NG szárnyának és törzsének kialakítása a gyár legújabb fejlesztéseinek eredménye. A lehető legjobb repülési jellemzők megőrzése és a súly megtakarítása érdekében a repülőgép szárnyak elülső élei, csűrői, hajtómű bemeneti csatornája, borításai, szerelőakna-fedelei és még sok más alkatrész könnyű kompozit anyagokból készül. A szárnyakba olyan tartályok vannak beépítve, amelyek a törzstartályokkal együtt több mint 1 400 liter üzemanyagot képesek tárolni. "A szárnyat az L-39NG-hez a magas biztonsági követelményeknek megfelelően terveztük. A szárnyak elülső élei például olyan tanúsítvánnyal rendelkeznek, hogy akár 650 km/h sebességig is ellenállnak a madárütközésnek sérülés nélkül, ami megfelelő védelmet biztosít a szárnyszerkezet és -rendszerek, és ezáltal a repülőgép-személyzet számára” – mondta Jaromír Lang, az Aero Vodochody L-39NG főtervezője.

A repülőgépekbe több mint 400 különböző műszer került beépítésre, amelyek akár külön-külön, akár a repülőgépekkel együtt átestek a légi közlekedésben való használatra történő engedélyeztetési eljáráson. Minden ilyen, a repülőgépbe szerelt műszer rendelkezik saját tanúsítvánnyal, amely igazolja, hogy a jóváhagyott dokumentációnak megfelelően gyártották, és átment a megfelelő ellenőrzéseken. A repülőgép saját naplóval rendelkezik, amely tartalmazza a fedélzetre szerelt műszerek összes tanúsítványát. Mindegyik repülőgép saját, úgynevezett "repülőtáskájában" tárolja ezeket a dokumentumokat. Műszer cseréje esetén a repülési táskában lévő megfelelő tanúsítvány is megváltozik. Amikor a repülőgépet eladják az ügyfélnek, a repülőgép naplóját, beleértve a repülési táskát, átadják a repülőgéppel és egyéb dokumentumokkal együtt.

Az L-39NG gyártási kapacitása fokozatosan növekszik. "Jövőre az Aero várhatóan 10 repülőgépet gyárt majd és idővel ez a szám évi 24-re nőhet. Az Aero-tól jelenleg 34 L-39NG repülőgépet rendeltek (köztük hazánk 12 darabos megrendelésével), és a gyártási kapacitást 2025-ig teljes mértékben lekötötték" - teszi hozzá Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody értékesítési és marketing alelnöke. A legújabb ügyfél a LOM Praha cseh állami vállalat, amely legalább négy repülőgépet üzemeltet majd a pardubicei Repülőképző Központban.

2020. november 17-én landolt Kecskeméten, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis betonján az Aero Vodochody L-39NG típus második prototípusa, hogy a Magyar Légierő pilótái számára ismertessék a gyár szakemberei a gép képességeit.
bővebben ...

A repülőgép az L-39C közvetlen utódja, amellyel több ezer hivatásos pilótát képeztek már ki. Ez a sugárhajtású repülőgép képes betölteni egy könnyű támadó repülőgép és egyben kiképzőgép szerepét a pilótaképzésban a kor kihívásainak megfelelve. Az L-39NG korszerű gyártási technológiákat és modern berendezéseket használ. A repülőgép avionikája készen áll a negyedik és ötödik generációs repülőgépek jövőbeli pilótáinak képzésére. A repülőgép számos szimulációs technológiát is tartalmaz, beleértve a közelgő integrációt egy rendkívül fejlett taktikai szimulációs központtal a képzés hatékonyságának növelése érdekében.

Forrás: https://www.aero.cz/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 20., 11:04
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
2025-03-04 13:22:43
A Wizz Air új partnerséget jelent be a Revoluttal, a világszerte több mint 50 millió felhasználóval és több százezer üzleti ügyféllel rendelkező fintech-kel. Az együttműködés eredményeként több mint 60 millió ügyfél számára elérhető lesz a biztonságos, egykattintásos fizetés először a légitársaság mobilalkalmazásában, májustól pedig a honlapján keresztül is.
2025-02-19 12:06:58
A Saab AB 2025. február 18-án új irodát nyitott Budapesten. A Magyar Honvédség, a svéd vállalat és a hazai védelmi ipar szereplői a jövőben kiemelt figyelmet fordítanak az avionikai fejlesztésekre, amelynek érdekében 2025-ben egy közös Légiképesség-fejlesztési Központot is létrehoznak.
2025-02-19 11:42:48
A szolnoki helikopterdandár forgószárnyasai február második felében a Bakonyban, a Kőrös-hegyi gyakorló- és lőtéren tartanak képességfenntartó lövészetet, ennek keretében először hajtanak végre éleslövészetet a Magyar Honvédség újonnan rendszerbe állított H225M típusú helikopterével – jelentette be a honvédelmi miniszter.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 10., 09:40
A MH Kiss József 86. Helikopterdandár megtartotta a 2025. évi első éleslövészetét a Bakonyban mely egyúttal egy újdonságot is tartalmazott. Először került sor a 2023-ban hadrendbe állt H225M SOF (Special Operations Forces) besorolású HForce képességgel ellátott gépek éleslövészetére.
2025. 03. 06., 10:15
A Sikorsky ikonikus forgószárnyasa, az SH-3 Sea King az Egyesült Államokon kívül további tizennégy ország felségjelével repült és négyben gyártották is.
2025. 03. 04., 12:55
A brazil gyártó idén akár 280 repülőgépet is átadhat a megrendelőinek.
2025. 02. 27., 16:09
Az ezredforduló környékén egy gyorsposta-szállítással foglalkozó, svájci központú légiforgalmi cég magyar leányvállalata, a Farnair Hungary a legismertebbek között volt.

  Legfrissebbek most

A szokásosnál is nagyobb vihart kavart az Azerbaijan Airlines 2024. december 25-én Bakuból Groznijba tartó 8243-as járatának katasztrófája. A gép a kazahsztáni Aktau repülőterétől nem messze zuhant le: az utolsó másodpercekről kamerafelvétel is készült. A gépen 67-en voltak - 29 személy élte túl a becsapódást.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.