Az Alma-atai Katonai Körzet Taldikorgánszki helyőrségi katonai bírósága 4 év szabadságvesztésre ítélte azt a kazah pilótát, aki felelős a még 2016 decemberében elvesztett Szu-27-esért.
A repülőesemény éjszakai kiképző repülés során történt – a pontosan meg nem nevezett repülőgépvezető a felszállás előtti ellenőrzés során nem ellenőrizte a repülőgépet kellő alapossággal, így a Szu-27-essel úgy szállt fel, hogy azt nem töltötték fel tüzelőanyaggal. A fedélzeti üzemanyagmérő ugyan jelezte, hogy kevés a maradék, de a pilóta úgy ítélte, hogy a hiba rendszerben van és a repülésvezetőt is félrevezetve hamis üzemanyag-maradékot jelentett. Miután kiürültek a tartályok, mindkét hajtómű leállt, a pilóta katapultált, a repülőgép pedig a földnek csapódva megsemmisült.
Az ítélet érdekessége, hogy a büntetést a legenyhébb fokozatú büntetésvégrehajtási intézetben kell letöltenie az őrnagynak úgy, hogy közben a repüléssel és kiképzéssel kapcsolatos kötelezettségeinek eleget kell tennie, azaz tovább tevékenykedhet a beosztásában.
Az ítélet még nem jogerős…
Forrás: interfax.az
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.