2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Gripen válthatja a Typhoonokat Ausztriában?

A Gripen válthatja a Typhoonokat Ausztriában?
JETfly  |  2022. 05. 03., 13:50
A Gripen válthatja a Typhoonokat Ausztriában?

Mint ahogy arról korábban már sokszor olvashattunk, az osztrák Eurofighter Typhoon vadászbombázók karbantartása drága és jellemzőiket tekintve sem tartoznak már az élvonalba. A svéd Saab repülőgépgyártó cég kormányközi megállapodást kíván kötni az osztrák vezetéssel a Gripennel kapcsolatban.

Ausztria régóta fontolgatja, hogy megválik 15 darabos Eurofighter Typhoon Tranche 1 vadászbombázó flottájától, mivel túl drága a fenntartásuk és nem bírnak olyan alapvető képességekkel, mint például az éjszakai bevethetőség (éjjellátó készülékkel) és a nagy hatótávolságú fegyverek alkalmazása. Frissítésük és alkatrészbeszerzésük rendkívül költségesnek számít, mivel az első szériás repülőgépekhez már nem gyártanak kulcsfontosságú alkatrészeket.

Ausztria körülbelül 65 000 eurót költ a Eurofighter-re repülési óránként, ami a következő években várhatóan növekedni fog. A modernizálásuk várhatóan körülbelül 200 millió euróba kerül majd.

Ez a kritikus helyzet a svéd Saab repülőgépipari vállalat malmára hajthatja a vizet, amely több mint 20 éve próbálja eladni a Gripeneket Ausztriának. A Saab a Svédország és Ausztria között évtizedek óta fennálló jó ipari kapcsolatra is támaszkodhat, amely főként az Osztrák Légierő, Svédországban gyártott repülőgépeinek hosszú távú használatán alapul, mint például a már kivont Saab 105 és a Draken.

Mint ahogy arról már lapunkon is beszámoltunk, 2020. december 11-én tartották meg az Osztrák Légierő Saab J105OE típusának hivatalos kivonási ünnepségét és a legutolsó repülésre sem kellett már sokat várni.
bővebben ...

A Saab csomag tizenkét együléses JAS 39C Gripent és két kétüléses JAS 39D Gripent tartalmaz. A svéd cég kiemeli az ajánlatában, hogy a Gripen az Eurofighter Tranche 1-nél sokkal többre képes, például levegő-föld küldetések végrehajtására éjjel.

Az ajánlat 900 millió eurót tesz ki, a repülési óránkénti költség pedig 23 000 euró. Ez azt jelenti, hogy Ausztria 15 év alatt kb. 105 millió eurót költene a Gripenekre, 50 millióval kevesebbet, mint a jelenlegi Eurofighter flotta üzemeltetési költsége.

A Gripenre való átállás azonban egyelőre csak hipotézis, konkrét tárgyalások nem folynak az osztrák kormány és a Saab között, de nem kizárt, hogy az elkövetkező években megszülethet az üzlet.

Forrás: https://www.blogbeforeflight.net/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.