2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Super Hercules vagy a KC-390 lesz a befutó Svédországban?

A Super Hercules vagy a KC-390 lesz a befutó Svédországban?
JETfly  |  2024. 02. 09., 15:19
A Super Hercules vagy a KC-390 lesz a befutó Svédországban?

Évek óta húzódik már a kiöregedő svéd C-130H szállító repülőgép flotta váltótípusának kiválasztása, most azonban úgy tűnik, 2024-ben eldől, hogy amerikai vagy brazil típus lesz-e a befutó.

A brazil Embraer C-390-es szállító repülőgépe sikeres export időszakot tudhat maga mögött: a hazai, brazil részre történő eladást követően Portugália, Magyarország és Hollandia is rendelt a típusból, 2023-ban pedig Ausztria, Csehország és Dél-Korea is az Embraer mellett döntött, továbbá Indiával is előrehaladott tárgyalásokat folytatnak.

A légi utántöltésre is alkalmas KC-390-es változat Svédországban is esélyes lehet, ugyanakkor az amerikai Lockheed Martin sem tett még le arról, hogy a kiöregedő C-130H flotta leváltására (svéd jelöléssel Tp84) sikeresen értékesítse a meghosszabbított törzsű C-130J-30-ast. Ennek érdekében a Lockheed Martin együttműködést kötött a helyi, harcászati IT megoldásokban világviszonylatban is vezető szerepet betöltő MilDef International AB vállalattal. A partnerkapcsolat révén együtt kínálják Svédország számára a Super Herculest, mely nem csupán új típust jelent majd a légierőnek, hanem új munkahelyeket és egyéb gazdasági előnyöket is.

A Svéd Légierő Hercules flottája igencsak megszolgálta már az árát, a jelenleg még üzemelő, 6 darabos flotta legidősebb tagját 1969-ben szállította le a gyártó. Az elmúlt évtizedekben többször is modernizálták a szállító repülőgépeket: mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, legutóbb 2017-ben vetették el az új típus beszerzését, a helyette bejelentett korszerűsítés eredményeként kb. 2030-ig tudják üzemben tartani a meglévő gépeket.

2022 nyarán arról olvashattunk, hogy Svédország megvásárol az Olasz Légierőtől négy darab C-130J-t, ugyanakkor az üzlet mégsem jött létre. A váltótípus kiválasztásával tehát sokat nem várhat már Svédország, főleg ha új, legyártandó példányokat vásárol.

További tartalmakért ajánljuk Olvasóink figyelmébe a JETfly folyamatosan frissülő Facebook oldalát is!

Forrás: https://www.scramble.nl/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.