Kissé szokatlan módon - a hazai gyakorlathoz képest mindenképpen annak számít - az Ukrán Légierő hivatalos Facebook-oldalán közölt részleteket a napokkal ezelőtt bekövetkezett Szu-27-es katasztrófáról.
A közleményből kiderül, hogy a repülőgépet (kék 55-ös oldalszám) az 1975-ös születésű Alekszandr Fomenko őrnagy vezette, aki a Központi Légierő Parancsnokság harci alkalmazási részlegének volt a vezetője. Az őrnagy 1. osztályú repülőgépvezetői képesítéssel rendelkezett és összesen 482 órát repült – ez azt jelenti, hogy a főiskolai éveit is beleszámolva a repült órái éves átlagban 20 óra körül voltak. Ez még kelet-európai viszonylatban is nagyon kevés… Nős volt, egy leánygyermek maradt utána.
A sajtóközleményben kiemelték, hogy a 2014-es Donbasz környéki harcokban is részt vett.
A katasztrófa a zsitomiri körzetben található Ozernoje település közelében következett be, 2018. december 15-én. A katasztrófa helyén az arra hivatott szakszolgálatok vizsgálódnak és próbálják kideríteni a tragédia okait. A korábbi híradásokból kiderült, hogy a repülőgép normál kiképzési feladat után már a leszállási manőver végén tartott, mikor a leszállópályától másfél kilométerre a földnek ütközött. Azt is tudni lehet, hogy a repülőgépen a leszállás közben, 70 méter magasságban kezdődtek a problémák – de hogy ezek mik is voltak, arról egyelőre nincs információnk.
Forrás: Scramble Magazine
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.