Befejezte kiképzését az Afgán Légierő első nyolc pilótája az A-29 Super Tucano típuson, az Egyesült Államokban.
A képzés helyszíne a Georgia államban lévő Moody légibázis volt, ahol az újra megalakult 81. Vadászrepülő Század (akik mellesleg 2013-ig az utolsó A-10-es alakulat voltak Európában, a németországi Spangdahlemben) állományában repültek az afgán hajózók egy éven keresztül. Ők januártól már otthon szolgálnak majd az új típussal együtt. Az elkövetkezendő három évben még további 22 pilóta kiképzését végzi el a 81. Vadászrepülő Század, így összesen 30-an repülnek majd az afgán Super Tucanokon.
Bár a kiképzés alapvetően jól haladt, egy érdekes esemény mégis hátráltatta a programot. Történt ugyanis, hogy nem sokkal a befejezés előtt, december 11-én két afgán pilóta megszökött a Moody légibázisról, őket még idáig nem találták meg. Afganisztán összesen 20 darabot vásárolt a típusból, további 20 gépre pedig opciós joga van. A Super Tucanok az öregebb orosz gyártású harci helikopterek feladatait veszik majd át, az üzemben maradó Mi-17, Mi-35 és MD-530F Cayuse Warrior helikopterekkel közösen alkalmazzák majd levegő-föld szerepkörben.
Forrás: janes.com
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.