Oroszország 2018 elejére szállítja le azon Szu-30K-kat, melyeket még Angola korábban vásárolt meg. A repülőgépek jelenleg még mindig Fehéroroszországban, a baranovicsi 558-as számú légijármű-felújító üzemben vannak, ahol modernizáláson esnek át.
Mint ismeretes, Angola orosz hitelből finanszírozva, még 2013-ban megvásárolt 12 példányt abból a 18 Szu-30K-ból, melyeket még India kapott meg, áthidaló megoldásként, az újabb verziójú Szu-30MKI-k leszállításáig. Az 588-as üzem vezető-helyettese, Alekszander Vorobej az ügyben azt nyilatkozta, hogy napjainkban 2 példány Angolában van, a maradékok átadása már be van ütemezve, 2018 elejére leszállításra kerülnek.
A Szu-30K változat a Szu-30-as típus első exportra készült verziója, melyet India kapott meg 1996-1998 között a Szu-30MKI-k megérkezéséig. 2011-ben a „feleslegessé vált” Szu-30K-kat átrepülték Fehéroroszországba, a baranovicsi javítóüzembe, ahol lekonzerválták őket, amíg új gazdát nem találnak nekik. A repülőgépeket nem repülték vissza Oroszországba, elkerülvén a vámolási procedúrát, illetve azok költségeit. A modernizáció során a Szu-30-asok többek között folyadékkristályos kijelzőket kaptak, illetve alkalmassá teszik őket precíziós fegyverek alkalmazására is.
Forrás: armstrade.org
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.