2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MMRCA-2 tendert indítana India

MMRCA-2 tendert indítana India
JETfly  |  2018. 02. 27., 13:19
MMRCA-2 tendert indítana India

Az indiai beszerzési politika megköveteli az ország érdekeinek és hagyományainak tiszteletét – úgy tűnik, ezért kell módosítani az Indiai Légierő korszerűsítésére vonatkozó tendert.

Az eredeti kiírás 114 darab egyhajtóműves, többfeladatú repülőgép beszerzését célozta meg, ám ezt most annyiban módosították, hogy a kéthajtóműves típusokat sem zárják ki a körből.

Ennek érdekében a védelmi minisztérium utasította az Indiai Légierőt, hogy a hivatalos ajánlatkérést (Request for Information - RFI) módosítsák ennek megfelelően. Ezt az ajánlatkérést azok a célországok kapják meg, akiktől India be kívánja szerezni leendő váltótípusát. A beszerzést befolyásolja még az indiai vezetés „Make in India”- politikája is. Ez azt takarja, hogy a vásárolt repülőgépek meghatározott százalékának helyben kell elkészülnie, azaz az indiai repülőgép-ipar jelentős állami támogatáshoz jut ezáltal.

Az Indiai Légierő komoly gondokkal küszködik, mivel a közeljövőben repülőgép flottájának nagy része eléri az üzemeltetési felső korhatárt és ki kell vonnia őket az aktív szolgálatból: a mostani 42 harci századból csak 31 marad hadrafogható. 2022-re ez a szám tovább csökken 23 századnyi erőre, mivel 2018-tól folyamatosan fogják leállítani a MiG-21 és MiG-27 típusokat. Csak ebből a két típusból 180-200 darab áll rendszerben, ami 10-12 századot jelent.

A tervek szerint ezeket a gépeket 114 darab új, egyhajtóműves repülőgéppel váltanák fel, amelyekből csak 18 darab érkezne készen, a többit az indiaiak szerelnék össze. A végső darabszám jóval meghaladhatja a tervezettet és akár a 200 darabot is elérheti.

Az eddigi tervek szerint két típus lehetne a befutó: a Lockheed Martin az F-16 Block 70-nel és a Saab АВ a Gripen JAS-39E/F típussal. A védelmi minisztérium most bővíteni szeretné ezt a kört és ennek érdekében újraindítaná a 2015-ben leállított Medium Multi Role Combat Aircraft (MMRCA) programot. A 2007-ben indult első MMRCA-program keretében India 18 kész Rafale repülőgépet vásárolt volna és további 108 repülőgépet a Hindustan Aeronautics Limited (HAL) gyártott volna le, ám az eltelt sok év sem volt elég a hazai gyártás feltételeinek megteremtéséhez.

Az első MMRCA-programot 2016 szeptemberében a két ország között aláírt megállapodás váltotta fel, 36 Rafale közvetlen beszerzéséről 590 milliárd rúpia (9,1 milliárd dollár) értékben, amelyek leszállítása 2019 szeptemberében kezdődik.

A tender módosítása után újra versenybe szállhatnak a Lockheed Martin F-16IN és a Gripen JAS-39E/F repülőgépek mellett olyan kéthajtóműves vadászgépek gyártói is, mint az Eurofighter Typhoon, a Rafale, a MiG-35, a Boeing F/A-18E/F Super Hornet.

"A Védelmi Minisztérium közbeszerzési politikájában a döntések meghozatalának hiánya jelentősen késlelteti az új vadászgépek beszerzését" - mondta Jane’s-nek a légierő nyugállományú tábornoka, V.K. Bhatia. "Nem valószínű, hogy az új gépekre vonatkozó döntéseket 2023-2024-ig meg fogják hozni" figyelmeztetett.

HAL Tejas

India saját, könnyű vadászgép-programját is szeretné életben tartani. A Tejas (Light Combat Aircraft, LCA) a „Make in India” jegyében készül és az egyhajtóműves tender jelentősen gyengítené a pozícióit. Az Indiai Légierő könnyű vadászgépekre vonatkozó igényét egyébként a Tejas képes lenne kielégíteni – a komolyabb feladatkörökre pedig elegendő lenne az a 272 darab Szu-30MKI, amelyeket licensz alapján már India gyárt. Közepes teljesítményű, többfeladatú repülőgépekre azonban így is szüksége lenne az Indiai Légierőnek, mivel a megrendelt 36 Rafale nem elegendő a szomszédos Pakisztán és Kína miatt.

Forrás: bmpd.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.