Erről beszélt felszólalásában Daljit Singh, az Indiai Légierő nyugállományú parancsnoka a 2020. február 4-5. között Szingapúrban megrendezett Electronic Warfare Asia szimpóziumon.
„A Szuhoj kiváló platform a továbbfejlesztéshez. Hatótávolsága, manőverezőképessége, fegyverzetének sokszínűsége, teherbírása kimagasló, ám figyelembe kell venni, hogy 1997, az első példány átadása óta rengeteget fejlődött a világ elektronikai hadviselés terén is. A típus megérett egy alapos modernizálásra.”
Az Indiai Légierő több mint 250 darab Szu-30MKI-t üzemeltet, legtöbbjük a Hindustan Aeronautics Ltd (HAL) Nasik-i üzemében készült már.
Singh tábornok szerint kulcsfontosságú a fedélzeti radar és az elektronikai hadviselés eszközrendszerének a modernizálása, vagy inkább lecserélése. A mostani NIIP N011M Bars fedélzeti lokátor még passzív elektronikus letapogatású (PESA) rendszerű, ezt kellene lecserélni egy aktív fázisrács-vezérelt rendszerűre. Egy ilyen fedélzeti radarral jelentősen megnőne a személyzet rendelkezésére álló információ a légi helyzetről.
Az EW-rendszer már nagyobb kihívást jelent, hiszen a Szu-30MKI hatalmas radarkeresztmetszete nem csökkenthető, ezért inkább az önvédelmi rendszerét kell megerősíteni. Jelenleg a szárnyvégre függeszthető orosz gyártású KNIRTI SAP-518 rendszer és a törzs alatti tartóra függeszthető SAP-14 stand-off zavarókonténer alkotja a Szu-30MKI EW-rendszerét, ezeket kellene kiváltani egy modernebb berendezéssel.
Forrás: https://www.janes.com/
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.