Németország a napokban tárgyalásokat kezdeményezett néhány országgal, többek között Csehországgal és Svájccal pár A400M-ük közös üzemeltetésének lehetőségéről.
A német Suddeutsche Zeitung lap a minap arról számolt be, hogy korábban Németország 60 darab A400M-et rendelt, melyet később 53 példányra redukált. Még 2011-ben a német parlament döntést hozott arról, hogy ebből a mennyiségből 13 darabot költségmegtakarítások miatt továbbadnának. A 13 gép sorsával kapcsolatban jött szóba a több európai országgal való közös üzemeltetés lehetősége, így a költségek megoszlanának, a gépeket pedig nem kellene értékesíteni.
Mint ismeretes, napjainkra az A400M program különböző problémák miatt (legutóbb a reduktor volt problémás) jelentős csúszást szenved, illetve a projektbe invesztált költségek is napról napra nőnek. A vásárlók sem elégedettek, legutóbb pont Németország adott hangot ennek. 2017. február 9-én a Német Légierő sajtósa nyilatkozott arról, hogy az egyik gépük Litvániában ragadt, hajtómű meghibásodás miatt, mely ráadásul az ország védelmi miniszterét szállította.
Jelenleg a 8 átadott gépükből csak 1 van bevethető állapotban. 3 repülőgépükön, köztük a Litvániában maradt példányon is, nem tervezett javításokat kell végrehajtani, további 2 Atlason tervezett ellenőrzéseket végeznek, 1 A400M-en részleges modernizációs munka folyik, illetve a legutóbb átadott gép sem bevethető, ugyanis 2017. január 31-én érkezett meg és jelenleg is folyik az átvétele. Az Airbus az idén Németországnak a tervezett 12 helyett csak 10 darabot szállít le, jövőre pedig a 14 helyett 13-at.
Forrás: armstrade.org
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.