A Thai Királyi Légierő (RTAF) ambiciózus tervet vázolt fel, melyben szerepelnek a következő évtizedben beszerezni szándékozott vadászgépek, szállítógépek és egyéb haditechnikai eszközök.
Az RTAF listáján a 2020-as évekre vonatkozóan lenyűgöző kívánságlista szerepel, ugyanakkor azt is kiemelik, hogy a RTAF korábbi típusai jól karbantartottak, ám a fenntartás és az alkatrészek beszerzése „kihívást jelent”. A jelentés másik témája Bangkok azon törekvése, hogy nagyobb hazai részesedést építsen ki a légtérvédelem fenntartásában, különösen olyan területeken, mint például az üzemeltetés, javítás és az alkatrészek előállítása.
A vadászgép flotta modernizálása magában foglalja az RTAF Lockheed Martin F-16-as flottájának cseréjét – ez a 102. és 103. harcászati repülőszázadokat érinti. A 102. század F-16A/B Block 15-öseinek cseréjéhez reméli, hogy hat új vadászrepülőgép finanszírozását oldhatja meg a 2023-2026 pénzügyi évben, és további hat repülőgépet pedig a 2025-2028 pénzügyi évben vásárolnának. A 103. század F-16A/B Block 15-öseinek esetében reméli, hogy az első hat darab új repülőgépet 2028-2031-ben, további hat darabot pedig 2030-2033-ban tudnák beszerezni. Összességében 24 új vadászgépet vásárolnának 2023-2033 között.
Az RTAF azt is szeretné, ha a költségvetés további egy Saab Gripen C/D beszerzését is lehetővé tenné a 2023-2025-ös pénzügyi években. A légierő hadrendjében 11 Gripen szolgál jelenleg, miután elveszítettek egyet a 2017-es repülőbemutató során, ezáltal pótolnák az elvesztett példányt. Az RTAF ennél a típusnál is szeretné elérni, hogy a hazai ipar nagyobb szerepet kapjon a repülőgépek fenntartásában, javításában.
Ezen felül az RTAF azt is tervezi, hogy 12 könnyű támadó repülőgépet szerez az Aero Vodochody L-39-esek cseréjére, amelyeket egyre nehezebb kiszolgálni. A kiképzőgépek területén az RTAF két további Korea Aerospace Industries T-50TH-t akar, amelyek kiegészítik a már beszerzett 12 példányt.
A korszerűsítési listán szerepel a két Saab 340 légi korai előrejelző (AEW) repülőgép, amelyeket olyan eszközökké alakítanának át, amelyek képesek végrehajtani a bonyolultabb korai előrejelző és ellenőrző (AEW&C) missziót.
„A SAAB 340AEW már régóta szolgálatban áll és egyre inkább előjönnek a hiányosságai” - áll a Fehér Könyvben. Ráadásul az Erieye radarjának nemzetközi légialkalmassági bizonyítványa 2021-ben hatályát veszti. A légierő 2021-2024 között 142 millió dollárt igényel a modernizálásra.
Egy másik nagy program 12 új katonai teherszállítógép beszerzését foglalja magában, amelyek az RTAF C-130H járműflottáját érintené 2022-2029-re kért költségvetéssel, valamint a két darab szállítófeladatokra használt Saab 340B cseréjét is magában foglalná.
A királyi család utazásaihoz az RTAF új VVIP gépet is tervez beszerezni, de cserélnék a „csak” VIP-kategóriájú ACJ319-est és a VVIP-helikoptereket is.
Az alapkiképzésre használt Pilatus PC-9-esek 2023-ban végleg kiöregednek, helyükre 12 darab új repülőgépet kívánnak beszerezni. A Pacific Aerospace CT-4E kiképzőgépek cseréje is szerepel a kívánságlistán.
Az RTAF a régebbi Bell 412-eket is új eszközökkel váltaná fel, de fegyveres UAV-t is szereznének be, valamint négy repülőgépet a Basler BT-67-ek cseréjéhez – ezek egyébként a Douglas DC-3 alapján készült (és modernnek nem igazán mondható) szállítógépek.
Forrás: https://www.flightglobal.com/
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.