2025. 01. 20. hétfő
Fábián, Sebestyén
: 414 Ft   : 402 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Szu-30SzM-ekkel repül majd a kazah műrepülő csapat

Szu-30SzM-ekkel repül majd a kazah műrepülő csapat
JETfly  |  2017. 09. 08., 11:32
Szu-30SzM-ekkel repül majd a kazah műrepülő csapat

A Kazah Légierő vezetése eldöntötte, hogy a közeljövőben létrehoznak egy katonai műrepülő formációt, melynek nem titkolt célja az országimázs erősítése.

A kiválasztott típus a Szu-30SzM, amelyből jelenleg 6 darabbal rendelkezik a Kazah Légierő Taldikorganban állomásozó 604. légibázisa. Oleg Demcsenko, az orosz Irkut cég vezérigazgatója (ők gyártják a Szu-30SzM-eket) már be is jelentette további 2 példány ez év végéig történő leszállítását a kazah megrendelőnek. Ez azonban még nem a végleges mennyiség, a tervek egy teljes század feltöltéséről, azaz 12 darabról szólnak.

A csapat neve Arlani, azaz Hősök (azért egy kis szerénység talán még elfért volna :) - A szerk.). A személyzet kiválasztása is megtörtént, vezetőjük Aszlan Kulbaszov őrnagy, aki egyben a század parancsnoka is. Kulbaszov őrnagy már rendelkezik bizonyos tapasztalattal, az Army-2017 kiállításon egyéni műrepülést mutatott be a közönségnek nagy sikerrel. Jelenleg, mint gyakorló századparancsnok, az ifjú hadnagyok kiképzése is az ő feladata. A 35 éves őrnagy a Tarazomhoz közeli Szarikemer faluból származik (a szovjet időkben Taraz még Dzsambul néven volt ismert és egy nehéz szállító helikopter ezred állomásozott itt, illetve a magyar pilóták egy része itt kapta meg a kiképzését az első sugárhajtású típusra 1983-ban).

Aszlan Kulbaszov őrnagy 2003-ban végzett a Krasznodári Repülő Főiskolán, majd Taldikorganban kezdte meg a szolgálatát MiG-23-as és MiG-27-es típuson. 2015-ben bekerült a kiválasztottak közé és Irkutszkban az orosz oktatóktól elsajátíthatta a Szu-30-as típust is. Elmondása szerint a Szuhoj komoly felkészültséget kíván a pilótától és nem mindenki alkalmas arra, hogy ezen a típuson repüljön. Az átképzéshez legalább 500 óra repült idővel kell rendelkezni és még így sem könnyű „átszokni” erre a modern repülőgépre. A fiatalok azért érezhetően könnyebben alkalmazkodnak a „digitális munkahelyhez” – mivel szinte minden berendezése elektronikus, előnyben van az a fiatal nemzedék, akik már ebben a miliőben nőttek fel.

Nagy a valószínűsége, hogy az „Arlani” sokban fog hasonlítani az „Orosz Vitézek”-hez, akik egyébként szintén mostanában szereltek át Szu-30SzM-re. Az azonban biztosan megkülönbözteti őket, hogy míg a „Vitézek” önálló hadrendi elemként működnek, addig az „Arlani” megmarad harci századból összeállt műrepülő csapatnak, akiknek az elsődleges feladatuk továbbra is a kazah légtér védelmezése marad.

 

Forrás: bmpd.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2025-01-08 11:47:14
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.