2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Szu-30SzM-ekkel repül majd a kazah műrepülő csapat

Szu-30SzM-ekkel repül majd a kazah műrepülő csapat
JETfly  |  2017. 09. 08., 11:32
Szu-30SzM-ekkel repül majd a kazah műrepülő csapat

A Kazah Légierő vezetése eldöntötte, hogy a közeljövőben létrehoznak egy katonai műrepülő formációt, melynek nem titkolt célja az országimázs erősítése.

A kiválasztott típus a Szu-30SzM, amelyből jelenleg 6 darabbal rendelkezik a Kazah Légierő Taldikorganban állomásozó 604. légibázisa. Oleg Demcsenko, az orosz Irkut cég vezérigazgatója (ők gyártják a Szu-30SzM-eket) már be is jelentette további 2 példány ez év végéig történő leszállítását a kazah megrendelőnek. Ez azonban még nem a végleges mennyiség, a tervek egy teljes század feltöltéséről, azaz 12 darabról szólnak.

A csapat neve Arlani, azaz Hősök (azért egy kis szerénység talán még elfért volna :) - A szerk.). A személyzet kiválasztása is megtörtént, vezetőjük Aszlan Kulbaszov őrnagy, aki egyben a század parancsnoka is. Kulbaszov őrnagy már rendelkezik bizonyos tapasztalattal, az Army-2017 kiállításon egyéni műrepülést mutatott be a közönségnek nagy sikerrel. Jelenleg, mint gyakorló századparancsnok, az ifjú hadnagyok kiképzése is az ő feladata. A 35 éves őrnagy a Tarazomhoz közeli Szarikemer faluból származik (a szovjet időkben Taraz még Dzsambul néven volt ismert és egy nehéz szállító helikopter ezred állomásozott itt, illetve a magyar pilóták egy része itt kapta meg a kiképzését az első sugárhajtású típusra 1983-ban).

Aszlan Kulbaszov őrnagy 2003-ban végzett a Krasznodári Repülő Főiskolán, majd Taldikorganban kezdte meg a szolgálatát MiG-23-as és MiG-27-es típuson. 2015-ben bekerült a kiválasztottak közé és Irkutszkban az orosz oktatóktól elsajátíthatta a Szu-30-as típust is. Elmondása szerint a Szuhoj komoly felkészültséget kíván a pilótától és nem mindenki alkalmas arra, hogy ezen a típuson repüljön. Az átképzéshez legalább 500 óra repült idővel kell rendelkezni és még így sem könnyű „átszokni” erre a modern repülőgépre. A fiatalok azért érezhetően könnyebben alkalmazkodnak a „digitális munkahelyhez” – mivel szinte minden berendezése elektronikus, előnyben van az a fiatal nemzedék, akik már ebben a miliőben nőttek fel.

Nagy a valószínűsége, hogy az „Arlani” sokban fog hasonlítani az „Orosz Vitézek”-hez, akik egyébként szintén mostanában szereltek át Szu-30SzM-re. Az azonban biztosan megkülönbözteti őket, hogy míg a „Vitézek” önálló hadrendi elemként működnek, addig az „Arlani” megmarad harci századból összeállt műrepülő csapatnak, akiknek az elsődleges feladatuk továbbra is a kazah légtér védelmezése marad.

 

Forrás: bmpd.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.