Lezárult a két légitársasági csoport közötti tranzakció, amelynek értelmében a SAS átlépett a SkyTeam légiszövetségbe és összehangolta hálózatát az Air France-KLM Csoport kínálatával.
A kereskedelmi szövetség alapja, hogy az Air France-KLM Csoport egy konzorcium tagjaként 19,9 százalékos részesedést szerzett a SAS-ban. A francia-holland légitársaság összesen 144,5 millió dollár értékben szerzett részesedést a skandináv légiközlekedési vállalatban, részesedése azonban a konzorcium tagjai közötti megállapodás értelmében legalább két év elteltével bizonyos feltételek teljesülése esetén irányítói szerepet biztosító többségi tulajdonrészre növelhető.
Az akvizíció része az Air France-KLM hosszútávú stratégiájának, amellyel a pénzügyi tervezés során is számoltak, ezért középtávon pénzügyi kilátásait nem befolyásolja.
A befektetői csoport tagja a Castlelake, a Lind Invest és a dán állam, amelyek összesen 86,4 százalékos tulajdonrésszel rendelkeznek a SAS-ban.
Az ügyletet az uniós és egyesül államokbeli versenyjogi hatóságok is jóváhagyták. A SAS egyúttal kilépett a csődvédelemből és szeptember 1-jével szoros kereskedelmi együttműködésben dolgozik a két vállalat. Ennek része egy codeshare és interline megállapodás, amelynek részeként a légitársaságok 33 európai célállomást tesznek elérhetővé utasaik számára. Air France és a KLM ügyfelei koppenhágai, oslói és stockholmi átszállással utazhatnak tovább Észak-Európa több városába is a SAS járatain, míg a skandináv légicég utasai párizsi és amszterdami csatlakozással férhetnek hozzá az Air France és a KLM európai hálózatához. Emellett összehangolják a törzsutas programokat is, a hosszútávú járatokról pedig és egy későbbi együttműködés rendelkezik majd.
Benjamin Smith, az Air France-KLM Csoport vezérigazgatója amellett, hogy üdvözölte a tranzakció lezárását azt emelte ki, hogy az általuk alapított SkyTeam légiszövetség egy új, stratégiai partnerrel bővül, így utasaik szélesebb kínálatból választhatnak.
Az Air France-KLM-ről
Az Air France-KLM csoport, amely globális szereplőként erős európai bázissal rendelkezik, fő tevékenységi területei a személyszállítás, a teherszállítás és a repülőgép-karbantartás.
Az Air France-KLM az egyik vezető légitársasági csoport, ügyfelei számára világszerte elérhető hálózatot kínál, amely több mint 320 célállomást fed le az Air France, a KLM és a Transavia révén, főként a párizsi Charles de Gaulle, Párizs-Orly és az amszterdami Schiphol repülőterekről.
A Flying Blue az Air France-KLM csoport törzsutasprogramja, több mint 24 millió taggal.
A Delta Air Lines-szal és a Virgin Atlantic-kel együtt az Air France-KLM üzemelteti a legnagyobb transzatlanti közös vállalatot, több mint 340 napi járattal. Az Air France-KLM tagja a SkyTeam-nek is, amely 19 taglégitársaságával együttesen dolgozik azon, hogy az utasok számára problémamentes utazási élményt nyújtson a világ minden táján.
Az Air France-KLM csoportot 20 éve ismerik el az iparág vezetőjének a fenntartható fejlődés terén, és elkötelezett amellett, hogy felgyorsítsa az átállást a fenntarthatóbb légiközlekedésre.
Az SAS-ról
Az SAS, Skandinávia vezető légitársasága 1946 óta, fő központja a koppenhágai repülőtér (CPH), amelyet az oslói (OSL) és a stockholmi (ARN) egészít ki.
Küldetésük, hogy összekapcsolják Skandináviát a világgal és a világot Skandináviával. Az SAS évente több mint 25 millió utast szolgál ki, és 55 tonna árut szállít 135 célállomásra Európában, az USA-ban és Ázsiában. Több mint 10,000 főt foglalkoztat. A vállalat elkötelezett a nettó karbonsemlegesség 2050-re tervezett elérésében.
Forrás: Air France-KLM Sajtó
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.