2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Lufthansa átvette első Airbus A380-asát

JETfly  |  2010. 05. 19., 11:21

A Lufthansa a mai napon, (2010. május 19-én) vette át első Airbus A380-asát. A repülőgépet az Airbus elnök-vezérigazgatója, Thomas Enders adta át az Airbus Hamburg-Finkenwerderben található gyárában. A Lufthansa új zászlóshajója mérföldkövet állít az utazási komfort, a technológia és a környezetvédelem terén; 526 utas számára nyújt egyedi utazási élményt az A380-as; az első gépet “Frankfurt am Main”-nak nevezték.

“Az A380-assal utazók újszerü repülési élményben részesülhetnek.” – mondta Wolfgang Mayrhuber a gép átadásakor. “Az Airbus-szal együttmüködve számos újszerü technikai megoldást dolgoztunk ki a kabin kialakításakor. Az általunk felhasznált anyagok és megoldások az utastér szellőztetése, világítása, hang- és szórakoztató rendszere terén egyedivé teszi a Lufthansa A380-asát. Pilótáink, a karbantartó és kiszolgáló személyzet intenzív tréningen vettek részt, és felkészültek a repülés új dimenzióira. Ők legalább annyira izgatottak, mint utasaink. Külön szeretném hangsúlyozni, hogy az A380-asnál az egyedi komfort a legmagasabb környezeti tudatossággal párosul. A repülőgép 3 liter üzemanyagot fogyaszt 100 utaskilométerre vetítve, illetve a csendes Rolls-Royce Trent 900 hajtómüveknek köszönhetően az A380 új mércét állít a környezettudatos müködés terén is.” – tette hozzá Mayrhuber.

A Lufthansa új A380-asa Hamburgból száll fel és 500 vendéggel, valamint 22 főnyi személyzettel Frankfurtba repül. Frankfurt lesz valamennyi A380-as állomáshelye, a Lufthansa Technik itt építette fel már korábban az A380-as repülőgépek kiszolgálására Európa jelenlegi legnagyobb hangárját. Ma este pedig Frankfurt polgármestere, Petra Rothaz az első Lufthansa A380-at “Frankfurt am Main”-nak kereszteli el.

A Lufthansa az Airbus A380-ast 526 utasra tervezte. A felső fedélzeten található teljesen új First Class osztályon nyolc utas foglalhat helyet. Ugyancsak a felső fedélzeten található a Lufthansa Business Class 98 ülése. A fő fedélzeten pedig 420 utas foglalhat helyet a turista osztályon.

A világ számos reptere most készül fel a A380-as fogadására. A frankfurti repülőtéren már minden kész a két szinten történő ki- és beszállásra.

A német válogatott is felfedezheti az A380-as kínálta komfortot, hiszen a csapat  2010. június 6-on ezzel a géppel utazik Johannesburgba, a világbajnokság helyszínére. Június 8-án a Lufthansa zászlóshajója Berlinben az ILA Berlin Air Show-n lesz megtekinthető. Az A380 2010. június 11-én áll hivatalosan is szolgálatba a Frankfurt – Tokió útvonalon. Ez év őszéig a Lufthansa négy A380-ast fog üzembe állítani, amelyek Pekingbe és Johannesburgba szállítják az utasokat.

Teljesen új First Class a Lufthansa A380-as fedélzetén

A világ legcsendesebb First Class fedélzete – Számos újítás a Business Classon és a turista osztályon – Az utasok igényei alapján készült belső kialakítás

A Lufthansa ma mutatja be az első Airbus A380 átadáskor az új repülőgép számára kifej-lesztett First Class osztályt. A világ jelenlegi legnagyobb és legmodernebb polgári repülőgépe azonban nem csupán a First Class-on kínál rendkívüli utazási élményt: a Business Class-on és a turista osztályon is számtalan új megoldás szolgálja az újszerü repülési élményt. A kabin mérete önmagában a tágasság érzetét kelti.

“A Lufthansa A380-asa újszerü élményt kínál utasainak. Az Airbus A380 mérete és repülési karakterisztikája egyedi élménnyé varázsolja a repülést. Mindhárom osztály számos új megoldással szolgálja a kényelmet, az egyedi és exkluzív First Class tervezésénél pedig utasaink igényeit és kívánságait is figyelembe vettük.”  - mondja Thierry Antinori, a Lufthansa German Airlines marketingért és értékesítésért felelős igazgatótanács tagja.

Az utasok igényei alapján készült – egyedi élmény az új First Class

A Lufthansa most bemutatott First Class koncepciója új mércét állít ebben az osztályban. Az utastérbe lépve minden korábbinál nagyobb és tágasabb terek csábítják az utasokat. Egyedi anyagok és letisztult formaterv: a First Class Lounge-oknál és a frankfurti First Class Termi-nal-nál alkalmazott dizájn köszön vissza az A380-ason is. A nagyvonalúan méretezett, egy-szerü és könnyed vonalvezetésü, visszafogott színekkel dekorált belső tér nyugalmat sugá-roz. A Lufthansa számos ügyfélrendezvényen és tesztrepülés során végzett közvélemény-kutatása alapján elutasította a zárt ülés-kabin kombinációt, mivel az utasok egyértelmüen jelezték, hogy a nyílt, átlátható tereket kedvelik. Ugyanakkor a szeparált térre vágyók egy mozgatható üveggel maguk szabályozhatják kapcsolatukat az utastérrel.

A Lufthansa a kezdetektől bevonta utasait a First Class koncepciójának fejlesztésébe. Az utasok elsősorban csendet és nyugalmat kívántak, ezért a cég egyedi hangszigetelő anya-gokat használt fel: az oldalfaltól kezdve a szőnyegezésen át még a függönyök is csökkentik a zajszintet. A First Class annyira csendes, hogy az utasok hajlamosak elfelejteni, hogy tu-lajdonképpen repülőgépen utaznak. Az ülés kialakítása volt a másik fontos terület, amelyben aktívan részt vettek a légitársaság ügyfelei. Az új ülés komfortos, ergonomikus kialakítású, ugyanakkor kategóriájában a legnagyobb fekvőfelület alakítható ki belőle: 80 centiméteres szélességével és 207 centiméteres hosszával az ágy bárki számára bőséges helyet kínál a nyugodt alváshoz. Az újfajta párásító készülék – amelyet először alkalmaznak polgári repülőgépen - és az aktuális napszakhoz igazodó világítási rendszer is hozzájárulnak az uta-sok remek közérzetéhez.

Az A380-as First Class-on helyet foglalók rendkívül tágasnak érzik majd az utasteret: a ter-vezők szándékosan elhagyták a fej feletti poggyásztartókat, helyette minden egyes utas saját zárható szekrényt kap, illetve az ülés körül is számos rakodóhely található.

A First Class utasai számára méretes fürdőszoba és külön WC áll rendelkezésre, amelyet jól kiegészít az átöltözéshez kialakított kabin. 

Lufthansa Business Class: még több komfort

A Lufthansa Business Class-on utazók is egy rendkívül komfortos, két méteres ággyá átala-kítható ülésben foglalhatnak helyet, illetve a szórakoztatásról is új egységek gondoskodnak. A fedélzeti szórakoztató elektronika kezelőpaneljét az ülésekbe építették, illetve az A380-as nagyobb poggyásztartóinak köszönhetően a Business Class utasai számára több rakodóhely áll

rendelkezésre.

Nagyobb tér a turista osztályon

A turista osztályon utazók számára is egy teljesen új ülést fejlesztett ki a vállalat. Az ülés fejlesztésébe számos nemzetközileg ismert formatervezőt és ergonómiai szakértőt vontak be. Az eredmény önmagáért beszél: a vékonyabb támláknak és üléslapoknak köszönhetően a turista osztály utasai minden korábbinál nagyobb egyéni térben részesülnek, hiszen 5 centiméterrel nagyobb a lábtér, és az üléslapoknak köszönhetően a térd magasságában is bőségesebb a helykínálat.

Mozi a fedélzeten – az új szórakoztató központtal repül az idő

Az új fedélzeti szórakoztató központ kínálata minden egyes utas számára egyéni monitoron és kezelőfelületen érhető el. Az utasok a legújabb mozifilmek, nemzetközi rádió- és TV-csatornák kínálata közül válogathatnak. Az A380-ason új gyermekeknek szóló TV-csatornák is elérhetők, továbbá a fiatal utasok 3D-s videó játékok közül választhatnak, így gyorsabban telik az idő repülés közben. Az A380 valamennyi osztályán 3D-s animáción látható a repü-léssel kapcsolatos valamennyi információ , a repülési magasság, a sebesség, a megtett és a hátralévő távolság. Mindezen felül pedig a repülőgépen felszerelt külső videó kamerák képét is kérhetik az utasok saját monitorukra, így például a függőleges vezérsíkba épített kamera az egész gépről mutat élő képet.

Az A380-ason összesen 526-an utazhatnak: a First Class-on 8, a Business Class-on 98 és a turista osztályon pedig 420 ülés található.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.