A South African Airways (SAA) elnöke a napokban jelentette be, hogy a 2010-es év végén kivonják flottájukból a Boeing 747-400-asokat. A dél-afrikai légitársaság azonban már nem először tesz hasonló kijelentést, hiszen a SAA már korábban is tervezte a Jumbok kivonását. Legutóbb 2007-ben született döntés a 747-400-asok nyugdíjazásáról, de 2008 végén a gépek ismét a magasba emelkedtek, mivel pótlásuk még nem volt megoldva.
A dél-afrikaiak az utasszállítók újbóli üzembe helyezését csak átmeneti megoldásként tekintették, ennek ellenére ezek a 747-esek folyamatosan repültek az elmúlt 18 hónapban. A SAA flottájában jelenleg már csak két darab 747-400-as szállítja az utasokat a Johannesburg – Lagos, illetve a Johannesburg – Luanda útvonalakon. A gépek 2010 végi kivonása most már biztosnak tünik, hiszen 2011-ben a légitársaság megkezdi a hat darab lízingelt Airbus A330-200-as átvételét, melyek a búcsúzó Jumbok mellett a SAA A340-200-asait is fokozatosan felváltják majd. A dél-afrikai légitársaság korábban 10 darab 747-400-ast üzemeltetett, 2007 előtt már 2006-ban is kivontak néhány példányt.
Boeing 747-400 a South African Airways színeiben
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.