A Singapore Airlines szóvivője bejelentette, hogy 2011. január 31-én a légitársaság SQ861-es, Hongkongból Szingapúrba tartó A380-as járatán füstszagot észlelt a személyzet, konkrét tűzesetről azonban nem tettek említést. Az utasszállító sikeres leszállását követően a légitársaság és az Airbus szakemberei megkezdték az eset kivizsgálását.
A füstre az A380-as egyik mosdójában figyeltek fel, a landolást követő első átvizsgálás során pedig az elülső rakodótérben találtak égett, sérült elektromos vezetékeket. A vizsgálat lezárultáig felszállási tilalommal sújtották az érintett, 9V-SKD lajstromú SIA A380-ast. Ezt a gépet – a szingapúri Super Jumbo flotta negyedik példányát - 2008 áprilisában vette át a légitársaság, mely elsőként kezdhette meg 2007-ben a típus üzemeltetését. A SIA jelenleg már 11 darabot üzemeltet a megrendelt 19 darab (opcióként pedig további 6 db) óriás utasszállítóból. Az érintett gépen kívül - elővigyázatossági okokból - a légitársaság többi A380-asát is átvizsgálják, melyeket jelenleg még nem érint a felszállási tilalom.
Singapore Airlines A380 (9V-SKD)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.