2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Nanotechnológiát vet be az easyJet

JETfly  |  2011. 02. 14., 15:05

Az easyJet, az Egyesült Királyság legnagyobb légitársasága ma bejelentette, hogy a kereskedelmi légitársaságok közül elsőként tesztel gépein egy új, nanotechnológia bevonatot. A forradalmi megoldással a társaság célja, hogy repülőgépein csökkentse a légellenállást, és növelje az üzemanyag felhasználás hatékonyságát.

Az ultra vékony bevonatnak számító polimer (a speciális bevonat alkalmazását az Egyesült Királyságon belül TripleO-nak nevezik) – amelyet az amerikai katonai repülőgépeknél is használnak – mindössze 113 grammal növeli a repülőgép súlyát. A bevonat csökkenti a gép szárnyán, élein és más felületein a felhalmozódó törmelék mennyiségét, ezzel pedig csökkenti a légellenállást a gép felszínén. A bevonat gyártóinak becslése szerint ezzel az easyJet 1-2 százalékkal csökkentheti az üzemanyag-fogyasztását. Az easyJet nyolc gépen teszteli az új nanotechnológiát; a 12 hónapos próbaidőszak alatt összehasonlítja a flottában szereplő többi repülő üzemanyag-fogyasztásával.

Az 1995-ös indulása óta az easyJet mindig arra törekedett, hogy növelje hatékonyságát a költségek csökkentésével. Ennek eredményeként a széndioxid-kibocsátás egy easyJet utasra számolva 22 százalékkal alacsonyabb, mint más hagyományos légitársaságnál, ha valaki ugyanazon útvonalon ugyanolyan típusú repülőgéppel utazik.

Az easyJet 194 repülőgépből álló flottája – melyek közül sok Tech Insertion motorral ellátott – az egyik legfiatalabbnak számít Európában. A kevesebb, mint négy éves átlagkorú gépek kihasználtsága 87 százalékos, ami több mint bármelyik európai légitársaság esetében. A fedélzet tömegét könnyü szőnyegekkel és könnyebb ülésekkel is csökkentették.

Carolyn McCall, az easyJet vezérigazgatója elégedettségét fejezte ki a repülőgépek különleges bevonatáról szóló megállapodásról: „Ha találunk új lehetőségeket az üzemanyag felhasználásának csökkentésére, az utasaink javát is szolgálja az olcsó jegyárak, és az alacsony széndioxid-kibocsátás miatt” – értékelte Carolyn McCall.

Az easyJet által használt új nanotechnológiáról érdekes videókat talál az alábbi linken:http://www.digitalnewsagency.com/stories/5207-easyjet-trial-drag-reducing-nanotechnology

Az easyJet-ről:

Az easyJet ma Európa első számú légi közlekedési hálózata köszönhetően annak, hogy a légitársaság jelen van Európa top 100 útvonalán és Európa 50 legnagyobb repülőtérén. Több mint 300 millió európai él csupán egy órányi autóútra valamely easyJet reptértől, így az easyJet több utas számára érhető el, mint bármely más légitársaság.

Az easyJet a következő városokba repül:

Aberdeen, Agadir, Ajaccio, Alicante, Almeria, Amszterdam, Antalya, Asturias, Athén, Barcelona, Bari, Basel, Bastia, Belfast City, Berlin, Biarritz, Bilbao, Birmingham, Bodrum, Bordeaux, Bournemouth, Brindisi, Bristol, Budapest, Brüsszel, Bukarest, Catania, Chania, Cagliari, Köln, Kos, Koppenhága, Korfu, Casablanca, Dalaman, Dortmund, Dubrovnik, Düsseldorf, East Midlands, Edinburgh, Faro, Fuerteventura, Genf, Gibraltár, Glasgow, Gran Canaria, Grenoble-i, Hamburg, Helsinki, Heraklion, Hurghada, Ibiza, Innsbruck, Inverness, Isztambul, Jersey, Krakkó, Lamezia Terme, Larnaca, Lanzarote, La Rochelle, Lisszabon, Liverpool, Ljubljana, London Gatwick, London Luton, London Stansted, Lyon, Madeira, Madrid, Mahon, Malaga, Málta, Manchester, Marrakech, Marseille, Milánó Linate, Milano Malpensa, Montpellier, München, Murcia, Mykonos, Nantes, Nápoly, Newcastle, Nice, Olbia, Palermo, Palma, Paphos, Párizs Charles de Gaulle, Párizs Orly, Pisa, Porto, Prága, Rodosz, Róma, Salzburg, Santorini, Sharm El Sheik, Szófia, Split, Stockholm, Tangier, Tallinn, Tel Aviv, Tenerife, Thesszaloniki, Toulouse, Torino, Valencia, Velence, Bécs, Zakynthos, Zürich

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.